معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان پیش‌بینی شده و نخستین مکان، هتل ورزش گرگان است که به احتمال فراوان از امروز بیماران بهبود یافته را پذیرش خواهد کرد.

آماده‌سازی ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در گلستان/ظرفیت بیمارستان‌ها جوابگو نیست‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگویی خبری اظهارداشت: همه ظرفیت‌های استان را برای پیشگیری و به ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته‌ایم و اگر مردم و سایر ارگان‌ها کار وظایف خود را به درستی انجام ندهند با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در روزهای نخست شیوع این بیماری، ظرفیت حدود 500 تخت را برای بیماران حادتنفسی و کرونایی در نظر گرفته بودیم اما الان این ظرفیت به حدود 900 تا یکهزار تخت افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه مشکل ما بالا بودن میزان بستری بیماران نسبت به کسانی است که ترخیص می‌شوند، گفت: اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان جوابگو نخواهد بود برای همین ما درخواست برپایی بیمارستان صحرایی را دادیم.

وی ادامه داد: با اینکه روزانه 80 تا 100 بیمار از مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مرخص می‌شوند اما بار مراجعات همچنان بالاست. از طرفی یکی دیگر از مشکلات ما این است که افرادی که پس از بهبودی ترخیص می‌شوند در منازل الزامات قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و سبب انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده می‌شوند که با این روند زنجیره بیماری قطع نخواهد شد.

عارف‌نیا افزود: مردم مراجعات غیرضروری خود را مگر در شرایط خاص به بیمارستان‌ها کم کنند. الان بیمارانی در بیمارستان صیاد نگهداری و درمان می‌شوند که دارای مشکلات حاد تنفسی هستند و ممکن است فردی با علایم ساده سرماخوردگی به این مرکز مراجعه کند اما با کرونا برگردد. برای همین مردم در جز در صورت علایم حاد تنفسی، تب بالا و غیره به این مرکز مراجعه نکنند.

وی اظهارداشت: کسانی که دارای علایمی مانند تب و لرز، سرفه و یا بدن درد هستند در همان منزل بمانند و خود را قرنطینه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به همکاری برخی دستگاه‌ها برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی افزود: در حال حاضر 500 تخت نقاهتگاهی در استان پیش‌بینی شده و نخستین مکان، هتل ورزش گرگان است که به احتمال فراوان از امروز بیماران بهبود یافته را پذیرش خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار