سرکشی استاندار از روند آماده‌سازی هتل ورزش گرگان به عنوان نقاهت‌خانه بهبودیافتگان کرونا، تحویل ۳۳۰ هزار جفت دستکش کشف شده به دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های مختص بستری بیماران حاد تنفسی استان از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه کرونا در گلستان است.

سرکشی استاندار گلستان از روند آماده‌سازی هتل ورزش و اخبار کوتاه کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان از روند آماده‌سازی هتل ورزش به عنوان نقاهت خانه بهبودیافتگان ویروس کرونا دیدن کرد.

هادی حق شناس در این بازدید گفت: تلاش می کنیم با همکاری تمامی دستگاه این مکان تا ۲۴ ساعت آینده آماده پذیرش بیماران بهبودیافته کرونا برای گذراندن دوران نقاهت شود.

**

رییس کل دادگسری گلستان گفت: روز گذشته ۳۳۰ هزار جفت دستکش در گشت مشترک تعزیرات و آگاهی استان در گرگان کشف و با نظارت دستگاه قضایی برای استفاده کادر درمان به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

هادی هاشمیان افزود: دادستان های استان موظفند علاوه بر حضور فعال در گشت های بازرسی، بر روند توزیع اقلام بهداشتی در شهرستان محل کار خود نظارت کنند.

وی تاکید کرد: برخورد با محتکران و متخلفان و کسانی که مصوبات ستاد استانی کرونا برای پیشگیری و کنترل کرونا را جدی نگیرند، سخت گیرانه است.

**

لوازم و تجهیزات پزشکی به مبلغ ۷۳۸ میلیون ریال برای استفاده بخش شیمی درمانی توسط یک بانوی خیر گنبدی به بیمارستان‌ این شهر اهدا شد.

** 

سری اول بسته های بهداشتی توسط سازمان همیاری شهرداری های استان به شهرداری های گرگان و گنبد تحویل داده شد.

عیسی سالکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری گلستان گفت: در این مرحله ۲ هزار محموله به شهرداری گرگان و یک هزار و پانصد محموله به شهرداری گنبد تخصیص داده شد و به زودی برای سایر شهرداری ها نیز بسته های بهداشتی در نظر گرفته می شود.

**

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: با وجود تعهد بخش خصوصی برای ۴۰ دستگاه ونتیلاتور (تهویه های مکانیکی که برای تنفس بیماران استفاده می شود) ، خیران استان تاکنون ۵۵ دستگاه خریداری کردند.

علی محمد چوپانی اظهار داشت: روز گذشته ۲۵ دستگاه ونتیلاتور وارد استان شده و ۲۵ دستگاه دیگر هم امروز و پنج دستگاه دیگر تا چند روز آینده وارد گلستان خواهد شد.

**

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌هایی که مختص بستری بیماران حاد تنفسی در استان گلستان بودند پر شده است و جوابگوی بیماران جدید نیست.

سراج الدین عارف نیا از مردم خواست علاوه بر تداوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی تا حد امکان از منازل خود جز خارج نشوند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، حضور افراد در مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولان با محدودیت همراه شد و ملاقات با افراد مقیم مراکز بهزیستی ممنوع است.

**

 دوره پیشگیری از بیماری کرونا برای ۲۰۰ صیاد پره استان گلستان با هدف جلوگیری از شیوع و فراگیری این بیماری برگزار شد.

در این دوره آموزشی، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سلامتی شهروندان نکات بهداشتی و مواردی را که صیادان پره برای جلوگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا باید رعایت کنند آموزش داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار