معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به افزایش بار بستری در بیمارستان‌ها، درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی دادیم.

معاون علوم پزشکی گلستان: درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی دادیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سراج‌الدین عارف‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این روزها تعداد بستری‌ها افزایش‌یافته و در مقابل تعداد ترخیصی‌ها کم است و به همین دلیل به بار بستری‌ها اضافه می‌شود. برای پاسخگویی با نیازها، روزبه‌روز هر جای خالی که در بیمارستان‌ها وجود دارد را تبدیل به بخش می‌کنیم.

وی افزود: از مردم استان تقاضا داریم در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به بار بستری‌ها افزوده نشود و بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مبرا از این بیماری است، تصریح کرد: به‌دلیل سهل‌انگاری هر یک از ما در رعایت مسائل بهداشتی، ممکن است این بیماری را به دیگر اعضای خانواده منتقل کنیم و حتی شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

عارف‌نیا بابیان اینکه میزان مرگ‌ومیر این بیماری بین ۲ تا ۵ درصد است، گفت: اگر کسی با بی‌توجهی نسبت به رعایت بهداشت فردی، عامل انتقال بیماری به شخص دیگری باشد، قطعاً در مرگ او مقصر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: نیمی از کسانی که بهبود می‌یابند، به مدت دو هفته سرفه، تهوع، استفراغ، سردرد و درد عضلانی غیرقابل تحمل را پشت سر می‌گذارند.

وی بیان کرد: کسی که ناقل بیماری است، حین صحبت کردن می‌تواند تا فاصله یک متر ویروس را پخش کند و بعد از آن ویروس روی زمین یا سطوح قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید فاصله یک متری را رعایت کرد.

عارف‌نیا بابیان اینکه محیط بیمارستان‌ها بسیار آلوده است، تأکید کرد: مردم در مواقع غیر ضرور به‌هیچ‌وجه به بیمارستان مراجعه کنند. نباید به خاطر یک بیمار، چندین نفر که به عیادت او می‌آیند به این بیماری مبتلا شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار