رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، از کشت 57 هزار هکتار کلزا در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

کشت 57 هزار هکتار کلزا در گلستان/ اجرای عملیات قارچ‌کشی در 5 هزار هکتار از مزارع استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی موسی‌خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در ۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

وی در مرحله گلدهی دانه‌روغنی کلزا قرار داریم، تصریح کرد: کشاورزان باید در این مرحله از رشد گیاه در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری اقدامات لازم را در اراضی کشاورزی خود انجام دهند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: تاکنون عملیات قارچ‌کشی در ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان انجام شده است و کشاورزانی که هنوز اقدام به عملیات قارچ‌کش در مزارع خود نکردند هرچه سریع‌تر اقدام کنند تا شاهد افت عملکرد خود در سطح مزارع نباشند.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: برای انجام سم‌پاشی در سطح مزارع حتما با زنبورداران استان گلستان هماهنگ باشند.

وی در زمینه کشت چغندرقند در استان گلستان اظهار کرد: چند سالی است که کشاورزان گلستانی اقدام به کشت چغندرقند در اراضی کشاورزی خود کردند که باید علف‌های هرز در مزارع خود را کنترل و تنک و نشاکاری در مزارع باید انجام شده باشد و اکنون باید چغندرقند در مرحله هفت الی هشت برگی رسیده باشد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان گلستانی در اراضی چغندرقند می‌توانند کودهای ازته به میزان ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار مصرف کنند و در زمان کودپاشی باید توجه کنند که خاک دارای رطوبت کافی باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار