رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از قرارداد کشت 12 هزار و 200 هکتار پنبه در گلستان خبر داد.

قرارداد کشت 12 هزار و 200 هکتار پنبه در استان

به گزارش گلستان۲۴؛ علی موسی‌خانی امروز در خصوص زراعت کلزا و گندم در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: قرارداد کشت دانه روغنی پنبه از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است و تاکنون 12 هزار و 200 هکتار قرارداد کشت پنبه در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون برداشت محصولات زراعی کلزا در سطح استان گلستان آغاز شده است به کشاورزان توصیه می‌کنیم که برای برداشت این دانه روغنی شتاب نکنند و اجازه دهند محصول کاملا برسد مخصوصا در مزارعی که مشکل علف هرز وجود دارد نسبت به زمان برداشت این محصول زراعی حوصله به خرج دهند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: کشاورزان می‌توانند بعد از کشت گندم و کلزا در مزارع آبی استان گلستان اقدام به کشت پنبه، آفتابگردان و سویا کنند.

موسی‌خانی با اشاره به اینکه قرارداد کشت و توزیع بذر در استان گلستان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: قرارداد کشت دانه روغنی پنبه از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است و تاکنون 12 هزار و 200 هکتار قرارداد کشت داریم و 4 هزار و 300 هکتار تقریبا کشت شد و یک هزار و 847 هزار هکتار سبز پنبه را داریم.

وی در خصوص کشت دوم در اراضی کشاورزی گفت: کشاورزانی که می‌‌خواهند اقدام به کشت دوم در اراضی کشاورزی خود کنند توصیه می‌کنیم بقایای گیاهی را نسوزانند آن را با ساقه‌خردکن‌ها آن را ریز کنند و سپس اقدام به آبیاری مزارع و کشت کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه آزمون خاک در اراضی کشاورزی صورت گیرد، ابراز کرد: دولت؛ یارانه‌ای را برای آزمون خاک در اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است مخصوصا در اراضی که دچار سیل شدند نیاز است که آزمون خاک را انجام دهند و کوددهی براساس آزمون خاک صورت گیرد.

موسی‌خانی در خصوص افزایش رشد اولیه محصولات زراعی اذعان کرد: استفاده از کودهای پایه و ازت استارتر به میزان 50 کیلو در هر هکتار استفاده شود تا رشد اولیه گیاه به خوبی صورت گیرد.

وی افزود: کشاورزان؛ مصرف بهینه بذر را داشته باشند و به گفته مرکز تحقیقات کشاورزی در هر هکتار حدود 25 الی 30 کیلوگرم بذر کلزا استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار