تبرائی با بیان اینکه دمای بالای اتاق قدرت ماندگاری کروناویروس را کاهش می دهد اما این مسئله به معنای نابودی آن نیست، گفت: کرونا در دمای ۳۰ الی ۴۰ درجه ای اتاق نابود نمی شود.

​دمای ۴۰ درجه اتاق موجب نابودی کروناویروس نمی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علیجان تبرائی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیماری های ویروسی از قرن بیستم آغاز شد و به قرن بیست و یکم رسید و هر روز شاهد جلوه های جدیدی از ویروس ها هستیم.

 

رئیس انجمن ویروس شناسان ایران ادامه داد: در سال های اخیر اطلاعات ما در خصوص ویروس ها و بیماری های ناشی از آن و رابطه ویروس ها با انسان و میزبان ها بیشتر شده اما با گذر زمان یا با نمونه های جدیدی مواجه می شویم و یا ویروس ها رفتارهای جدید را از خود به نمایش می گذارند.

 

وی بیان کرد: کروناویروس جدید یا بیماری کووید-19 رفتار متفاوتی دارد و همین مسئله شرایط را برای ما پیچیده کرده و هنوز اطلاعات کاملی از رفتار این ویروس و درمان آن نداریم و واکسن مناسب برای کنترل و پیشگیری از این بیماری وجود ندارد.

 

تبرائی افزود: کرونا به ازای هر یک نفر سه نفر را آلوده می کند که این میزان، آمار بالایی است و ویژگی های خاص کروناویروس، نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است.

 

رئیس انجمن ویروس شناسان ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه دانسته ها و دانش ما درباره کروناویروس زیاد نیست و روش های مقابله ای و درمانی با این بیماری کامل نیست باید خود را در برابر این ویروس ها ایمن کنیم و در معرض این ویروس ها قرار نگیریم.

 

وی از مردم خواست با حضور در منزل زنجیره انتقال کروناویروس را قطع کنند و مانع توسعه آن شوند، بیان کرد: خودقرنطینگی، شستشوی مکرر دست ها، پاکیزگی و ضدعفونی سطوح و ایجاد آرامش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در دستور کار مردم باشد.

 

تبرائی متذکر شد: به طور قطع کروناویروس آخرین تهدید نخواهد بود و در سال های آینده عوامل ویروسی و میکروبی دیگر گریبان انسان ها را خواهند گرفت اما باید از کروناویروس درس بگیریم و با اصلاح سبک زندگی نادرست، حداقل آسیب ها را شاهد باشیم.

 

رئیس انجمن ویروس شناسان ایران با بیان اینکه قدرت ماندگاری ویروس ها در سطوح مختلف بسته به شرایط مختلف متفاوت است، گفت: قدرت ماندگاری ویروس ها در دماهای پایین بیشتر است و ضدعفونی مستمر سطوح و دست ها باید رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه دمای بالای اتاق قدرت ماندگاری کروناویروس را کاهش می دهد اما این مسئله به معنای نابودی آن نیست، یادآور شد: برای از بین بردن کروناویروس باید ضدعفونی سطوح در دستور کار قرار گیرد، گرچه ممکن است دمای 30 الی 40 درجه ای اتاق ماندگاری ویروس را تحت تأثیر قرار دهد اما موجب نابودی آن نمی شود.

 

تبرائی با بیان اینکه کروناویروس پس از پخت و پز کامل از بین می رود، گفت: ویروس ها با فریز کردن از بین نمی روند و تمامی مواد غذایی منجمد باید به طور کامل پخته شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار