رئیس انجمن ویروس شناسی ایران و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آزمایشگاه تست کرونا در گلستان ۲۴ ساعته فعال بوده و همه آزمایش ها در استان انجام می شود.

تأخیر درجواب نمونه های مشکوک/همه آزمایش ها در استان انجام می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیجان تبرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: آزمایشگاه تست کرونا در گلستان ۲۴ ساعته فعال بوده و همه آزمایش‌ها در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جواب آزمایش معمولاً ۲۴ ساعته اعلام می‌شود، توضیح داد که ممکن است تستی مشکوک بوده و به تکرار نیاز داشته باشد و یا اینکه نمونه دیر به آزمایشگاه برسد بنابراین جواب آن، زمان بر خواهد شد.

تبرایی گفت: فعالیت آزمایشگاه از ۱۴ اسفند آغاز شده و حداقل ۱۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نمونه‌ها در بیمارستان‌ها تهیه شده و همکاران بهداشت به آزمایشگاه منتقل می‌کنند.

وی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه ۵۰ تست در آزمایشگاه انجام می‌شود اما در برخی از روزها تعداد نمونه‌ها به ۱۰۰ تست هم رسیده است.

تبرایی ادامه داد: کمبودهایی در خصوص کیت استخراج ژنوم ویروس و یا کیفیت آن وجود دارد که سعی شده از طُرق مختلف مرتفع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مراکز آزمایشگاهی کرونا در کشور زیاد شده، ممکن است شاهد کمبودهایی در خصوص تأمین کیت باشیم.

تبرایی با بیان اینکه کیت مورد نیاز گلستان از بازار تهیه شده و دو بخش از آن، شامل پرایمر و پروب از وزارت بهداشت تأمین می‌شود، اضافه کرد: دو دستگاه تست کرونا در استان وجود دارد که یکی از آنها قبلاً موجود بوده و دیگری توسط خیران بعد از شیوع کرونا تهیه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار