مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهادکشاورزی گفت:تاکنون ۳۴۴ میلیارد تومان در قالب کمک‌های بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت، غرامت بیمه و غیره به کشاورزان سیل‌زده استان گلستان پرداخت شده است.

۳۴۴ میلیاردتومان از خسارت‌های کشاورزان سیل‌زده گلستانی جبران شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد موسوی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین وضعیت جبران خسارت‌ها در بخش کشاورزی گلستان با بیان اینکه 99 درصد کشاورزان سیل‌زده این استان مرحله نخست کمک‌های بلاعوض دولتی را دریافت کردند، اظهارداشت: در این استان 26 هزار و 240 پرونده برای پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده تشکیل شد که از این تعداد 25 هزار و 280 پرونده موفق به دریافت 106 میلیاردتومان از این کمک‌ها شدند.

وی افزود: علاوه براین دولت 100 میلیارد تومان برای امهال تسهیلات کشاورزان سیل‌زده به این استان اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهادکشاورزی گفت: 133 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار کشاورزان سیل‌زده گلستانی قرار گرفته و 8 میلیارد تومان از خسارت‌ها نیز از سوی صندوق بیمه کشاورزی جبران شد.

وی اعلام کرد: در مجموع 344 میلیارد تومان در قالب کمک‌های بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت، غرامت بیمه و غیره به کشاورزان سیل‌زده استان گلستان پرداخت شده است.

موسوی با اشاره به خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان بیان داشت: دولت از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای 111 میلیارد و 300 میلیون تومان برای مرمت زیرساخت‌ها و 100 میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای زهکش‌ها به شهرستان گمیشان اختصاص داد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار