رییس پارک علم و فناوری گلستان از تولید روزانه بیش از ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده دست، ژل‌ صورت و سطوح توسط ۴ شرکت‌ مستقر در این پارک خبر داد.

تولید ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی غفاری روز پنجشنبه اظهار داشت: در صورت تامین مواد اولیه به خصوص الکل مورد نیاز این واحدهای فناور و همچنین کسب مجوزهای لازم توسط شرکت‌های متقاضی دیگر، ظرفیت تولید واحدهای فناور در پارک علم و فناوری گلستان چند برابر شده و بخش عمده ای از نیاز بازار گلستان برای مقابله با ویروس کرونا تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای ایجاد خط تولید ماسک n۹۵ توسط یکی از شرکت‌های فناور گلستان انجام‌ شده افزود: با توجه به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در تولید محصول یا خدمات موثر در مقابله با ویروس کرونا، در حال حاضر فضای مورد نیاز برای تولید این‌ ماسک‌ها در محل پارک علم و فناوری گلستان اختصاص یافته و دستگاه‌ها و تجهیزات لازم نیز در حال تهیه است که پیش‌بینی می‌شود تا در ماه آینده خط تولید ماسک n۹۵ در پارک علم و فناوری گلستان راه‌اندازی شود.

 غفاری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات پارک علم و فناوری گلستان در روزهای اخیر، پشتیبانی و حمایت از استارتاپ‌های بومی فعال برای فروش اینترنتی در استان با اولویت مواد غذایی است که این طرح با استقبال مردم مواجه شد.

وی همچنین به فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای حمایت مالی از طرح‌های جدید برای مقابله با بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان ساخت: تاکنون طرح‌های نوآورانه زیادی از طرف شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال گلستان برای مبارزه با بیماری کرونا ارسال شده که همه آنها برای دریافت سریع حمایت‌های مالی به صندوق نوآوری و شکوفایی کشور معرفی شد.

تاکنون ۹۲ نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار