گل‌آرایی مراکز درمانی شهر گرگان و اهدای گل به کادر درمانی این مراکز با دستور شهردار گرگان به پاس تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان در مقابله با ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری گرگان انجام شد.

گل‌آرایی مراکز درمانی شهر گرگان/ اهدای گل به کادر درمانی گرگان با دستور شهردار

به گزارش گلستان ۲۴؛ شهردار گرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط شهرداری گرگان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود محموله 300 هزارتایی ماسک شهرداری گوانجو چین برای شهرداری گرگان و برنامه‌ریزی در محلات آسیب‌پذیر خبر داد.

عبدالرضا دادبود اظهار کرد: ضدعفونی خیابان‌های شهر همچنان ادامه خواهد داشت و تا اطلاع ثانوی مراکز تفریحی تعطیل و ورود به پارک جنگلی النگدره ممنوع خواهد بود.

وی در خصوص تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای کارکنان به‌خصوص نیروهای خدمات شهری و پاک‌بانان تاکید کرد: تهیه این اقلام برای ما نیز همانند دیگر افراد جامعه کمی مشکل بوده اما با مساعدت استانداری و رایزنی‌های انجام شده این اقلام تهیه و در اختیار کارکنان قرار گرفت.

شهردار گرگان گفت: با وجود آنکه تهیه ماسک برای پاک‌بانان وظیفه شرکت‌های خدماتی است اما شهرداری یک مرحله این اقلام را تهیه و در اختیار آنها قرار داد اما به تمام شرکت‌های خدماتی اعلام شد در صورت مشاهده فعالیت پاک‌بانان بدون ماسک و دستکش، با شرکت مورد نظر برخورد خواهد شد.

* صدور مجوز هزینه 2 میلیاردی برای پیشگیری از کرونا

دادبود تاکید کرد: مجوز هزینه 2 میلیاردی برای اقدامات مبارزه با کرونا از سوی شورای اسلامی شهر گرگان صادر شده و شهرداری گرگان نیز پیشنهاد بخشش اجاره اماکن شهرداری گرگان برای دو ماه اسفند و فروردین ماه داده شده که در صورت مصوب شدن در شورا اجرایی خواهد شد.
* شادی و سلامتی خانواده‌ها با برنامه «خونه بازی ۱۰۰ تایی»

 وی همچنین با بیان اینکه یکی از نکته‌های مهم در مدیریت بحران ایجاد روحیه مثبت در میان شهروندان است، خاطرنشان کرد: با اهمیت خواندن این موضوع یک اتفاق خوب برای خوب زندگی کردن را در این روزهای سخت به عنوان وظیفه و ماموریت سازمانی خود در شهرداری گرگان به عنوان یک نهاد اجتماعی قرار دادیم.
شهردار گرگان گفت: خود را عابر پیاده‌ای در نظر گرفتیم که از این شرایط باید عبور کنیم اما عبوری با مسئولیت اجتماعی، یعنی عبوری داشته باشیم که راه را برای دیگران هموار و آرام سازیم.

دادبود افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گرگان در این شرایط حساس و در راستای اقدامات سلامت‌محور  و به منظور کاهش فشار روانی بر خانواده‌ها به خلق ۱۰۰ بازی با عنوان «خونه بازی ۱۰۰ تایی» مبادرت کرده است که از طریق کانال‌های صدا و سیما و کانال روستایی استانداری گلستان، شبکه خبری شهرداری گرگان (هیرکان نیوز)، فعالان اجتماعی و روانشناسان استان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این بازی‌ها برای کودکان چهار تا ۱۲ ساله از روز جمعه اول فروردین ساعت هفت عصر به مدت دو هفته و برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال از ساعت ۱۱ صبح همان روز منتشر و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

شهردار گرگان گفت: فعالیت این بازی‌ها در زمینه تقویت اعتماد به نفس، تقویت عزت‌نفس، مدیریت استرس، رهایی از اضطراب، کنترل خشم، افزایش هوش هیجانی، تمرکز و دقت، شناخت خود، تقویت تمرکز و دقت، رشد مهارت‌های اجتماعی و نوعدوستی و حل مسئله است.

دادبود افزود: این بازی‌های ساده در فضای خانوادگی اجرا می‌شود و علاوه بر فرصتی برای تعامل اعضای خانواده در کاهش اوقات ارتباط اعضای خانواده با فضای مجازی در پر کردن اوقات فراغت همراه با شادی و یادگیری لذت بخش نقش موثری را دارد.

وی اضافه کرد: این اقدام جدید شهرداری گرگان می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کاربرد موثری داشته باشد.

 شهردار گرگان گفت: ما می‌خواهیم برای شما در فضایی مطلوب شادی و امید را خلق کنیم، امیدوار هستیم خانواده‌های عزیز گرگان هم از این فرصت به دست آمده با برنامه‌ریزی هدفمند به شکل درست استفاده کنند.

دادبود افزود: تلاش ما در شهرداری بر این است که با فعالیت‌های با کیفیت کام گرگانی دوستان را در این شرایط سخت شیرین کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار