سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اینکه نگران بارش‌های نقطه‌ای شدید در روزهای آینده هستیم، گفت: هم‌اکنون ۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان گلستان خالی است.

۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای گلستان خالی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته پیش از وقوع سیل در گلستان حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سه سد زنجیره‌ای بوستان، گلستان و بوستان در حوضه گرگانرود آب وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه کل حجم آبگیری این سه سد ۱۲۰ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: سال گذشته پیش از وقوع بارندگی‌های متناوب در استان فقط بخشی از ظرفیت سد بوستان خالی بود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از حدود دو ماه قبل در استان انجام شده هم‌اکنون ۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است.

وی ادامه داد: نگران حجم رواناب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در استان نیستیم اما نگران هستیم در برخی از نقاط استان شاهد بارش نقطه‌ای شدید باشیم.

حسینی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ممکن است در شهرهای مینودشت، گالیکش، رامیان و علی آباد روز دوشنبه بارش‌های شدید داشته باشیم که منجر به آب گرفتگی موضعی شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر نگرانی ما از بابت پیوستن بارش های نقطه‌ای شدید در رودخانه‌ها و رسیدن آنها به گرگانرود و ایجاد مشکل در شهر آق قلا هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار