استمرار بارش‌های بهاری در نقاط بالادست گلستان طی روزهای اخیر و هدایت روان آب‌های مناطق جنگلی؛ رودخانه قره سو را در آستانه فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی لبریز از آب کرد.

باران رودخانه قره‌سو در گلستان را لبریز کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ در حالیکه ماهیان دریای خزر و خلیج گرگان به سبب تخم ریزی تلاش دارند تا خود را به سوی منابع آب شیرین رودخانه های منطقه برسانند بارش های اخیر پرآبی رودخانه قره سو در پیرامون خلیج گرگان و شهرستان ساحلی بندرترکمن، شادمانی صیادان را بدنبال داشت.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکیست؛ پرآبی قره سو همچنین در محدوده پل سه راهی قره تپه  در جاده  گرگان – بندرترکمن باعث دپوی زباله ها و پسماندهای شناور مناطق بالادستی را هم بدنبال داشته است که زحمت دوستداران محیط زیست و جوامع پیرامونی را می طلبد.

رودخانه قره سو از مهمترین منابع آبی تغذیه کننده خلیج گرگان و از مراکز عمده تکثیر انواع ماهیان استخوانی نظیر کلمه، سفید، سیم، کپور و کفال است.

از مهمترین شاخه های قره سو می توان به گرماب دشت، چهل چهار آب، شصت کلا، فسن رود، النگ دره، نوشن و زیارت اشاره کرد.

این رود بعد از پیمودن چند دهستان در غرب و شمال غرب استان گلستان در کنار روستای قره سو به خلیج گرگان و دریای خزر می ریزد.

مشاهدات خبرنگار ایرنا همچنین حاکیست؛ گرگان رود از دیگر رودهای گلستان که به خزر می‌ریزد با آورد بیشتری مواجه شده اما هنوز در محدوده شهرهای غربی استان که معمولا طغیان در آنجا رخ می دهد، شرایط آرام است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار