​چراغعلی گفت: در راستای اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی تردد خودروها در ۵۷ نقطه استان گلستان کنترل می شود.

تردد در ۵۷ نقطه گلستان کنترل می شود/​ کنترل ۲ هزار خودرو در نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا چراغعلی» شامگاه امروز(جمعه 8 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته ابلاغیه جدیدی در قالب طرح ملی «فاصله گذاری اجتماعی» به استانداران و مدیران استان در سراسر کشور صادر شد و از ساعت 24 شب گذشته تردد در 57 نقطه استان گلستان کنترل می شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان  ادامه داد: تعداد دو هزار خودرو در نخستین روز اجرای این طرح کنترل شد و برخی از این خودروها از طریق دوربرگردان ها به کمربندی ها هدایت شدند تا از شهر یا استان خارج شوند.

 

چراغعلی گفت: رفت و آمد باید در این ایام تعطیل شود و با این اقدامات سخت گیرانه بنا است هر کسی در شهر خود باقی ماند و کار ما در استان های شمالی به دلیل تردد بالای میزان مسافران در ورودی و خروجی های شهرها سخت است.

 

وی افزود: در یک ماه گذشته بیش از 70 درصد مردم با ستاد استانی مقابله با کرونا همراهی داشتند اما 30 درصد مردم نیز همراهی نکردند و منجر به طولانی شدن این شرایط شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: مشاغل ضروری و اضطراری اعم از کسانی که برای حمل گوشت و مایحتاج ضروری مردم اقدام می کنند، می توانند روزانه تردد داشته باشند.

 

چراغعلی با بیان اینکه تردد کارگران کارخانه های ضروری با هدایت همکاران ما اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: بحث سلامت مردم و شرایط سختی که با آن رو به رو هستیم باید مدیریت شود.

 

وی افزود: سلامت مردم برای ما مهم است و دولت تسهیلات و امکاناتی را دیده و برخی از امکانات نیز از طریق خیرین، دستگاه های خدمات رسان بهزیستی و کمیته امداد اتفاق افتاده است و می دانیم که این امکانات کافی نبوده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان متذکر شد: باید مانند سال گذشته که شرایط سیل را تجربه کردیم دست به دست هم دهیم و از این بحران عبور کنیم، اولویت ما عبور از این بحران و سپس بررسی سلامت مردم است و به دنبال آن به مشاغل آسیب دیده از این بحران کمک خواهیم کرد.

 

چراغعلی ابراز داشت: روز طبیعت یعنی سیزده فروردین تمامی تفرجگاه های استان تعطیل است و از ورود مردم به تفرجگاه ها خودداری می شود، مناطق گلستان بسیار گسترده است و باید مردم در این مسیر با ما همکاری کنند.

 

وی بیان کرد: مردم در 13 فروردین مثل دیگر ایام در خانه بمانند و به ستاد مقابله با کرونا کمک کنند و امیدواریم با همراهی مردم تا 22 فروردین شاهد آن باشیم که زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ابراز داشت: «جهش تولید» با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از اولویت های جدی ما در سال جاری خواهد بود و امیدوارم با اقدامات انجام شده، دغدغه اشتغال در جامعه کمرنگ تر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار