استقبال از سرمایه گذاری خارجی، پیش بینی تولید 1.1 میلیون تن گندم، اعزام ماهانه 2500 نفر به عتبات عالیات و واگذاری خدمات مشترکین آبفار گرگان به دفاتر پیشخوان دولت از عناوین خبری ایرنا مرکز گلستان است.

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت روسی آکونتی در دومین نمایشگاه بین المللی کیش گفت: مسئولان استان از حضور و سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند و آماده همکاری با شرکت آکونتی نیز هستیم. 
درویش علی حسن زاده اظهار کرد: استان گلستان دارای قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری است که از جمله آن می توان به همجواری با کشورهای آسیای مرکزی، وجود زیرساخت های ارتباطی مناسب ریلی، زمینی و دریایی و منطقه ویژه اقتصادی اترک اشاره کرد. 
در این دیدار الکسی بابنوف مدیرعامل شرکت آکونتی روسیه که در زمینه تولید تسمه نقاله های صنعتی فعالیت دارد گفت: شرکت آکونتی روسیه آمادگی تامین تسمه نقاله در واحدهای صنعتی گلستان را دارد و ما امیدواریم بتوانیم روابط تجاری مان را با این استان آغاز کنیم. 
دومین نمایشگاه بین المللی معدن، سیمان و متالورژی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش در حال برگزاری است. 

*** 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان سطح کشت و سبز مزارع گندم در سال زراعی جاری را 381 هزار و 946 هکتار شامل 161 هزار و 225 هکتار گندم آبی و 220 هزار و 721 هکتار گندم دیم و تعداد بهره برداران را 55 هزار و 697 نفر ذکر کرد. 
سهراب سهرابی افزود: این در حالی است که برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان 359 هزار و 852 هکتار سطح کشت و دستیابی به تولید یک میلیون و 23 هزار تن محصول گندم است. 
وی پیش بینی کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی در سال زراعی جاری و بارندگی های مناسب و در صورت تداوم این شرایط در مرحله گلدهی و پر شدن دانه (ماه های فروردین و اردیبهشت) بیش از یک میلیون و یک صد هزار محصول تولید شود. 

*** 
روابط عمومی حج و زیارت گلستان اعلام کرد: از این پس پرواز گرگان به نجف دوشنبه هر هفته با اعزام 130 نفر در قالب چهار گروه صورت می گیرد که سه گروه آن از این استان و یک گروه از مازندران خواهد بود. 
مدت سفر زائران اعزامی به عتبات عالیات از طریق هوایی یک هفته می باشد که پرواز رفت زائران مستقیم به نجف و برگشت زائران از بغداد خواهد بود. 
با از سرگیری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه گرگان نخستین پرواز مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد نجف اشرف عزیمت کرد. 
روزانه دو دستگاه و در هر هفته 14 دستگاه اتوبوس و اکنون نیز با اضافه شدن ظرفیت هوایی ماهانه بالغ بر 2500 نفر از استان گلستان به عتبات عالیات اعزام می شوند. 

***
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: برای اولین بار در کشور کلیه خدمات به مشترکین امور آبفار شهرستان گرگان از طریق دفاتر پیشخوان دولت به صورت الکترونیکی انجام می شود. 
شکیبافر افزود: درخواست انشعاب، تغییر نام، تعویض کنتور، تغییر ظرفیت، تغییر کاربری، اعلام کارکرد کنتور و پیگیری قبوض آب بهای پرداختی از جمله خدماتی است که در دفاتر پیشخوان دولت بدون نیاز به حضور مشترکین انجام می گیرد. 

***
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: ثبت نام متقاضیان آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش، نان و غله به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از صبح امروز پنجشنبه آغاز شده و تا ساعت 24 پانزدهم بهمن ماه ادامه می یابد. 
ابوالفضل تیرانداز افزود: داوطلبان در این مدت با مراجعه به سایت http://advari.irantvto.ir پس از خرید کارت اعتباری می توانند در حرفه مورد نظر خود ثبت نام نمایند. 

*** 
همزمان با سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از سامانه 131 در گرگان بازدید کردند. 
در این بازدید مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در باره روند اجرایی سامانه 131 و نحوه دریافت، ثبت و پیگیری گزارش ها و ارتباط با گشت های ویژه مستقر در شهرستان ها توضیحاتی را ارائه داد. 
استان گلستان در حفظ کاربری اراضی کشاورزی رتبه اول را در سطح کشور داراست. 

***
هشتمین جلسه شورای اداری پارک ملی گلستان با حضور مدیرکل، مشاور مدیرکل، رئیس، معاون، فرماندهان و جانشینان قرارگاه های چهارگانه و مسئولان واحدهای مرکز اداری پارک ملی گلستان برگزار شد. 
اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: چهار دستگاه خودرو تحویل اداره پارک ملی شده است تا توان خودرویی پارک تقویت شود همچنین تلاش شده تا 35 سرباز دیگر برای مناطق محیط زیست استان در نظر گرفته شود. 
فرماندهان مناطق چهارگانه پارک ملی گلستان نیز گزارش عملکرد سه ماهه پاییز را ارائه کردند. 

*** 
اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اعلام کرد: به منظور حضور هر چه بهتر شرکت های خصوصی فعال در استان و بهره مندی از تسهیلات وجوه اداره شده مهلت ثبت نام سومین فراخوان طرح های فناورانه وزارت تا تاریخ 10 بهمن ماه تمدید شد. 
شرکت های واجد شرایط می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.ees.ict.gov.ir/web/loan در این فراخوان ثبت نام کنند. 

*** 
نمایشگاه 'نیم نگاهی به طبیعت' مجموعه آثار نقاشی مریم شادنام در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دایر شد. 
در برگزاری این نمایشگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و علی آبادکتول و انجمن هنرهای تجسمی گرگان همکاری داشتند. 

*** 
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پنجمین جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی استان برگزار شد گفت: تلاش م این است که کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و در این راه با تعامل با سایر دستگاه های ذیربط می توان شرایط و زمینه ورود به مدرسه را برای این کودکان فراهم کرد. 
محمدرضا وطنی بر ساماندهی و هدفمند شدن کمک ها به خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر تاکید کرد و افزود: اعتیاد در خانواده و محیط های پرخطر از عوامل بازدارنده در تربیت نسل آینده است. 
وی متذکر شد: با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، خیرین و نمایندگان مردم می توان خدمات بهتری به دانش آموزان ارائه داد. 

*** 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشست با رئیس سابق کانون زنان بازرگان و از فعالان حوزه اقتصاد و کارآفرینی گفت: بررسی راهکارهای ایجاد مشاغل خانگی در روستاها ضروری است. 
کلثوم غفاری توران در خصوص چگونگی ترویج و حمایت از کاشت و نگهداری گیاهان دارویی و بررسی طرح های مشارکتی روستایی و توسعه پایدار روستایی مطالبی را بیان کرد. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار