ملک شاهکویی با بیان اینکه ما امروز سنگربانان شهدا هستیم، گفت: شهدای پاسدار در طول دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت از جان خود گذشتند و امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

پاسداران سنگربانان شهدا هستند/ از محرومیت زدایی تا همت جهادی سپاه در مناطق سیل زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، سردار «علی ملک شاهکویی» شامگاه جمعه 8 فروردین در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع)، اظهار کرد: شهدای پاسدار در دوران دفاع مقدس به جرم پاسدار بودن در زندان های مخوف کوموله، دموکرات و استخبارات عراق به شهادت رسیدند و در جبهه مقاومت نیز شهید حججی ها به جرم پاسدار بودن قطعه قطعه شدند و اخیراً نیز سیدالشهدای جبهه مقاومت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه ما امروز سنگربانان شهدا هستیم و امیدوارم شرمنده آنها نشویم، ادامه داد: همه شهدای پاسدار در طول دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت از جان خود گذشتند و امنیت و آرامش را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند.

 

وی به فعالیت های قرارگاه بسیج سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای گلستان اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی در بخش های مختلف اعم از عمرانی، محرومیت زدایی، اردوهای جهادی و طرح هجرت، خدمات رسانی بهداشتی و درمانی، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و اشتغال فعالیت دارد.

 

ملک شاهکویی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مناطق کم برخوردار و محروم استان گلستان اعم از مراوه تپه، کرند و زرین گل پروژه های مختلفی را اجرا کرده است، گفت: سازمان بسیج سازندگی قبل از سال 99، 500 پروژه محرومیت زدایی را در سطح استان گلستان اجرایی کرد، همچنین با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی تعمیر و بازسازی یک هزار و 685 واحد مسکونی را انجام داده است.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه عمده پروژه ها توسط گروه های جهادی و با مشارکت مردم و خیرین انجام شده است، افزود: عمده فعالیت بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای گلستان در حادثه سیل گلستان بود.

 

وی از  تعمیر و بازسازی 48 مدرسه و 25 مسجد در مناطق سیل زده استان گلستان خبر داد و یادآور شد: ساخت و احداث 330 خانه محرومین ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ساخت 45  پروژه عمرانی در مناطق حاشیه شهر در قالب طرح کرامت، بازسازی معابر پیاده روی روستایی، آسفالت جدول بندی، خانه عالم، غسالخانه و کانون های فرهنگی از جمله دیگر فعالیت های این قرارگاه ها در سطح استان بوده است.

 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان از به کارگیری 2 هزار و 65 گروه جهادی با مشارکت 32 هزار بسیجی در حادثه سیل گلستان خبر داد و یادآور شد: اردوهای جهادی جغرافیامحور به تعداد 44 هزار و 742 نفر روز در عرصه های عمرانی، محرومیت زدایی، آموزشی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی، بهداشتی و فرهنگی با حضور اقشار مختلف انجام شده است.

 

ملک شاهکویی به برگزاری اردوهای هجرت دانش آموزان به تعداد 8 هزار و 742 نفرروز در عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس اشاره کرد و گفت: 176 میز خدمت جهادی به همه بسیج کارمندی برگزار شد.

 

وی از توزیع 400 مورد جهیزیه و بسته های غذایی و لوازم التحریر در بین مردم بی بضاعت خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی بیمارستان صحرایی و ثابت و اعزام اتوبوس دندانپزشکی در مناطق مرزی و کم برخوردار از دیگر اقدامات سپاه در سیل گلستان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار