رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تمامی کارکنان بیمارستان ها زحمات زیادی برای درمان بیماران می کشند و برای مقابله با این بیماری به همراهی مردم نیاز است.

تلاش کادر درمان برای رهایی گلستان از کرونا/ شیب نزولی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه پویش «به توان ما» در اولین تلویزیون اینترنتی استان، اظهار کرد: از اول اسفندماه سال گذشته ویروس کرونا به استان وارد شد.

وی توضیح داد که ویروس ها در جایی متوقف می شوند ولی کرونا، یک اتفاق جدید بوده و فعلاً درمان و واکسنی ندارد.

فاضل بیان کرد: کرونا قدرت انتقال بسیار زیادی نسبت به ویروس های هم خانواده خودش مثل مرس، سارس و ابولا دارد و از سطوح منتقل می‌شود و در جسم استیل تا ۲۰ روز هم زنده می ماند.

وی از روند کاهشی این بیماری در گلستان خبرداد و تصریح کرد: تمام کارکنان بیمارستان ها چه از نیروهای خدماتی، کادر درمان، پزشک و غیره به نوعی ایثارگر و از خودگذشته هستند و تلاش می کنند تا زودتر این بیماری از استان رخت بربندد و البته در این راه به همراهی مردم هم نیاز است.

فاضل بیان کرد: خستگی و تحمل گرما در لباس های کادر درمان کرونایی ها که تا چند ساعت در شیفت کاری شان می پوشند، طاقت فرسا است.

وی ضمن تسلیت درگذشت دکتر عباسی، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گلستان، افزود: دکتر عباسی هدایتگر درمان در روزهای اول ورود کرونا بود و در ۱۰ روز اول ورود کرونا حضور داشت و اولین شهید راه سلامت گلستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ما هیچ وقت بیمار را بر اساس تست درمان نمی کنیم بلکه براساس علائم درمان و بستری می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار