در بازدید از مراکز تحت نظارت بهزیستی گلستان مطرح شد که تدابیر مقابله ای با ویروس کرونا در این مراکز صورت گرفته است.

اتخاذ تدابیر مقابله با کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، استاندار گلستان و رئیس ستاد مقابله با کرونا، به اتفاق مدیرکل بهزیستی گلستان، با حضور در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی، با گروه های هدف مقیم در مراکز، دیدار و گفتگو کرد.

استاندار گلستان ضمن تبریک سال نو، از زحمات و تلاش های مدیران و مربیان شاغل در مراکز نگهداری از مددجویان و همچنین از اقدامات بهزیستی گلستان در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و ارائه خدمات و حمایت های روانی اجتماعی به مددجویان و شهروندان، قدردانی کرد.

هادی حق شناس گفت: بخش قابل توجهی از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کسانی هستند که از توانایی لازم برای مراقبت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، بدون کمک دیگران، برخوردار نیستند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای اجرایی بهزیستی نظیر اورژانس اجتماعی، صدای مشاور و غیره خدمات لازم با اثربخشی مطلوب به این افراد ارائه شده است.

در ادامه ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی گلستان به تشریح اقدامات، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی بهزیستی از گروههای هدف پرداخت و گفت: با توجه به تجربیات قبلی بهزیستی در حوزه مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی از شهروندان در حوادث و بلایای طبیعی و انسانی، بهزیستی گلستان از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، اقدام به تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری های واگیر با محوریت «ویروس کرونا» کرد.

وی افزود: در این کمیته وظایف و ماموریت های واحدهای تخصصی در جهت پیشگیری از همه گیری بیماری در میان گروه های هدف، به ویژه گروه های پر خطر و با نیاز ویژه مانند سالمندان، کودکان بی سرپرست، کار و خیابانی، معلولان و زنان تحت حمایت ترسیم و تبیین شد.

غفاری بیان کرد: جداسازی افراد پرخطر با احتمال ابتلاء به ویروس کرونا، از سایر مددجویان مقیم در مراکز از جمله اقداماتی بود که بهزیستی را در مسیر پیشگیری و کنترل بیماری فوق حاد تنفسی کرونا، کمک شایان توجهی کرد.

وی با اشاره به تامین و تخصیص اعتبار متناسب با مقتضیات هر شهرستان به منظور خرید لوازم بهداشتی، گفت: با مساعدت ریاست سازمان بهزیستی کشور، اعتبار لازم برای خرید اقلام بهداشتی مراکز شبانه روزی تخصیص و لوازم بهداشتی مانند ماسک و دستکش یکبار مصرف، مواد ضد عفونی کننده و غیره بین مراکز توزیع شد

مدیرکل بهزیستی گلستان در گزارش خود از توزیع لوازم بهداشتی در محل سکونت کودکان کار و خیابانی خبر داد و در پایان از گروه های خیران و نیکوکاران، مدیران و متولیان مراکز غیر دولتی و خیریه ای به پاس مشارکت در اجرای برنامه های سلامت محور با هدف مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار