رضایی گفت: سازمان بهزیستی سامانه خودارزیابی روانشناختی ساماندهی کرده است که در حال حاضر ۱۰۶ گلستانی در این سایت وارد شدند.

مراجعه بیش از ۱۰۰ گلستانی به سامانه خودارزیابی روانشناختی بهزیستی/ افزایش وسواس شستشو
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مریم رضایی» امروز (دوشنبه 18 فروردین) در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تردد و ملاقات در مرکز  اعتیاد ماده 16 استان گلستان ممانعت شد و در سه نوبت این مراکز ضدعفونی می شد.
 
 
معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این ایام مجوز نگهداری معتادان کارتن خواب را نداشتیم ولی 78 مورد کارتن خواب در شهرستان گرگان ساماندهی شدند و تب سنجی و اقدامات بهداشتی برای این افراد در دستور کار قرار گرفت.
 
 
رضایی یادآور شد: بسته های غذایی با همت خیرین برای خانواده های این افراد در نظر گرفته شد و  در مرکز ماده 16 نیز محدودیت های تردد در دستور کار قرار داشت.
 
 
وی گفت: مراکز ترک اعتیاد ماده 15 میز پذیرش جدید نداشتند و در این مراکز به یک هزار و 20 نفر خدمات ارائه می شد و در ماده ترک اعتیاد ماده 16 نیز بالغ بر 98 نفر بستری هستند.
 
 
معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان متذکر شد: کرونا با توجه به اینکه اضطراب بین مردم را افزایش می دهد سازمان بهزیستی سامانه خودارزیابی روانشناختی به آدرس corona.behzisti.ir ساماندهی کرده است که در حال حاضر 106 نفر در این مراکز وارد شدند.
 
 
رضایی ابراز داشت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ تماس با مرکز 1480 بهزیستی برقرار شده که ۵۴.۹ درصد این تماس ها مربوط به کرونا  بود.
 
 
وی گفت: گروه هایی به منظور مشاوره به خانواده های داغدار که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند تشکیل خواهد شد که افرادی که با این واقعیت نمی توانند کنار بیایند مشاوره ارائه می دهد.
 
 
معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان یادآور شد: وسواس شستشو و تمیزی سطوح یکی از موضوعاتی است که با توجه به شرایط شستشوی مکرر در شیوع ویروس کرونا در این ایام در استان اتفاق افتاده است و پروتکلی در کشور در این خصوص در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار