رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اتهام زنی رسانه‌های بیگانه در خصوص اولین مشاهده مورد مبتلا به کرونا در گلستان در آذرماه امسال، گفت: این بیمار که آذرماه به بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مراجعه کرده مبتلا به آنفلوآنزا H1N1 بوده است.

رد شایعه وجود بیمار کرونایی در گلستان در آذرماه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از هفته اول اسفند بعد از مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا در استان، پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: فیلمی که از روز گذشته از سی‌تی‌اسکن یک بیمار بیمارستان صیاد شیرازی گرگان در حال انتشار است، مربوط به ابتلای ۴ ماه قبل این بیمار به آنفلوآنزا H1N1 می‌شود و ارتباطی به کووید ۱۹ ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در آن زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا H1N1 را در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: پس از تایید ابتلای این بیمار به آنفلوآنزا H1N1، تحت درمان قرار گرفت.

فاضل گفت: سی‌تی‌اسکن ریه بیماران کووید ۱۹ و آنفلوآنزا H1N1 به یکدیگر شباهت دارد و در این کلیپ بر اساس این شباهت، در خصوص مشاهده بیمار کرونایی از آذرماه در استان سخن گفته می‌شود که این موضوع صحت ندارد.

وی بیان کرد: این فرد که به سرطان روده مبتلا بوده، یکشنبه این هفته چند ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان صیاد شیرازی به علت نارسایی کبد فوت کرد و این موضوع هیچ ارتباطی به سی‌تی‌اسکن ۴ ماه قبل وی ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار