کبیر گفت: در جلسه امروز دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تمهیدات لازم برای مراجعات غیرحضوری بیماران خاص و مزمن اندیشیده می شود.

تصمیم گیری برای مراجعات غیرحضوری بیماران خاص به مراکز درمانی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد جواد کبیر» امروز(شنبه 23 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرایط انتشار شیوع ویروس کرونا و بار بستری بیماران کووید 19 در مراکز درمانی استان گلستان کاهش یافته است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان ادامه داد: از امروز مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز شده و فعالیت بسیاری از کسبه و بازار به حالت عادی برگشته است و این شرایط کلنی های تجمعی را ایجاد می کند که نگران کننده است و اصناف موظف هستند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کبیر متذکر شد: مردم در صورت حضور در اماکن تجمعی حتما ماسک و دستکش همراه داشته باشند و توصیه می کنیم مردم تا حد امکان از این تجمعات دوری کنند.

 

وی افزود: در 72 ساعت گذشته مواردی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند در رعایت خودمراقبتی کوتاهی کردند و این افرادی هستند که به سفر رفته بودند و یا در اماکن تجمعی حضور یافته و مسائل پیشگیرانه رعایت نکردند.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان تاکید کرد: با شرایط نظام خود مراقبت توصیه می کنیم که افرادی که علائم بیماری حاد تنفسی را در خود می بینند با مراکز بهداشتی در سطح استان ارتباط برقرار کنند و همچنین از طریق سامانه 316363 و یا 3150 در سطح استان می توانند از مشاوره کارشناسان بهداشت بهره مند شوند و این سامانه ها به صورت شبانه روزی فعال است.

 

کبیر متذکر شد: جلسه ای امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار می شود و تمهیدات لازم برای بیماران خاص و مزمن برای مراجعات غیرحضوری آنها اندیشیده می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار