طی دو روز گذشته و با اجازه فعالیت واحدهای صنفی کم خطر شاهد ازدحام در خیابان‎های سطح گرگان هستیم گویی برای برخی مردم فاصله‌گذاری هوشمند به معنای اتمام و قطع زنجیره کروناست.

نگرانی مسوولان حوزه بهداشت و درمان از خیز دوباره کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، از دو روز گذشته که به  مشاغل کم‌خطر اجازه فعالیت داده شد شاهد شلوغی و ازدحام ‌در خیابان‎های سطح شهر گرگان هستیم، امری که به شدت موجبات نگرانی مسوولان حوزه بهداشت و درمان در سطح گلستان را فراهم کرده است.

* آغاز فعالیت مشاغل کم‌خطر به معنای کنترل ویروس کرونا نیست/ مردم در خانه بمانند

در همین رابطه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان کمی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: ادامه این روند نگران‌کننده است چرا که روند ابتلا در گلستان تا روز شنبه کاهشی بود اما افزایش مبتلایان طی دو روز گذشته موجب نگرانی مجدد ما شده است.

سراج‌الدین عارف‌نیا تصریح کرد: مسوولان در حوزه بهداشت و  درمان نگران هستند تا مبادا با رعایت نکردن نکات مربوط به فاصله‌گذاری هوشمند آمار مبتلایان بیشتر از روزهای قبل شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید این‌گونه برداشت کنند که  آغاز فعالیت مشاغل کم‌خطر به معنای کنترل یا قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است واقعیت. آن است که این بیماری هنوز در سطح دنیا قربانی می‎گیرد و تاکنون واکسنی برای آن کشف نشده است و همچنان شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم درخواست کرد جز برای کارهای ضروری از خانه‎های خود خارج نشوند و در صورت خارج شدن از خانه فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند.

* مشکل واحدهای صنفی برای ورود به سامانه سلامت وزارت کشور

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا واحدهای صنفی کم‌خطر در تمام استان‎های کشور به غیر از تهران فعالیت خود را از شنبه هفته جاری آغاز کردند. اصناف برای شروع فعالیت خود باید در سامانه سلامت وزارت کشور ثبت‌نام و برای اجرای ضوابط سلامت مقابله با کرونا تعهد دهند شروع فعالیت مشروط به تأیید تعهدنامه، اخذ کد بهداشتی و نصب در واحد صنفی است.

در حالی که برخی اصناف در سطح شهر گرگان با ثبت‌نام در سامانه سلامت و اخذ کد بهداشتی فعالیت خود را از روز شنبه آغاز کرده‎اند اما برخی دیگر از واحدهای صنفی از دسترس نبودن این سایت گلایه‎مند هستند.

در همین رابطه نایب رئیس اتاق اصناف گرگان گفت: کسب و کارها قبل از شروع فعالیت باید در سامانه سلامت وزارت کشور ثبت‌نام کنند.

فرزاد طهماسبی افزود: با توجه به شرایط موجود یک هفته، زمان مناسبی برای ثبت‌نام نیست و این مدت باید تمدید شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار مغازه در گرگان و سطح استان وجود دارد وقتی قرار باشد تمام این واحدها با هم ثبت‌نام کنند گاهأ شاهد ایجاد مشکل در این سامانه خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق اصناف گرگان اضافه کرد: مشاغل کم‌خطر ملزم به رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و رعایت نکات بهداشتی هستند و کماکان فعالیت مشاغل پرخطر ممنوع است.

به گفته طهماسبی، برای 11 گروه پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‎ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‎های تجاری، بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‎های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، فست‌فود و طباخی‎ها، گرمابه، سونا، ماساژ، روزبازارها، نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی،گیم‌نت‌ها، باشگاه ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی، سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد وجود ندارد.

براساس این گزارش، فاصله‌گذاری هوشمند برای جلوگیری از شیوع کروناست اما طی دو روز گذشته و با اجازه فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر شاهد ازدحام در خیابان‎های سطح گرگان هستیم گویی برای برخی مردم فاصله‌گذاری هوشمند به معنای اتمام و قطع زنجیره کروناست در حالی که هر روز به تعداد قربانیان مبتلا به  این ویروس افزوده می‎شود برای سلامت خود و عزیزانمان همچنان در خانه بمانیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار