مازندرانی گفت: هر کسی مشاغل خرد در تولید ماسک و مواد ضدعفونی دارد از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد بهره مند می شود.

تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» امروز (چهارشنبه 27 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت برای افرادی که اشتغال ندارند و جزو خانواده های کم برخوردار جامعه به شمار می روند بسته های نقدی 200 تا 600 هزار تومانی در نظر گرفته که به حساب سرپرست خانوار  واریز می کند و این مهم متمرکز از تهران انجام می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: همچنین دولت برای همه خانواده ها تسهیلات خرید یک میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 27 ماه در نظر گرفته که به حساب سرپرست خانوارها منظور می شود و این مبالغ تا پنج اردیبهشت به حساب ها واریز می شود.

 

مازندرانی ابراز داشت: بنیاد مستضعفان استان، کمیته امداد، بهزیستی اقدامات خوبی در خصوص همدلی و مواسات با نیازمندان و افراد کم برخوردار در جامعه انجام دادند اما برخی از اقشار مغفول باقی ماندند و نیاز است به آنها در این ایام توجه شود.

 

وی بیان کرد: سامانه ای را در این ایام  اداره کار معرفی کرده و افرادی که در این شرایط قرار دارند با ثبت نام می توانند از مزایایی معیشتی استفاده کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان متذکر شد: کارگران زغال سنگ با توجه به ریسک بالایی که اشتغال آنها در معادن دارد آموزش لازم را برای پیشگیری از کرونا فرا گرفتند و افرادی که به دلیل این شرایط بیکار شدند می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و با عادی شدن شرایط با پروتکل های بهداشتی می توانند به سر کار برگردند.

 

مازندرانی بیان کرد: عموما در اردیبهشت ماه معادن استان تعطیل بود و با توجه به شرایط استان در فروردین نیز فعالیت معادن تعطیل شد و کارگران معادن می توانند در این یک ماه از بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا 6 تعاونی را برای دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی به بانک معرفی کردیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ابراز داشت: امروز صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد هر کسی مشاغل خرد در تولید ماسک و مواد ضدعفونی دارد تا 100 میلیون تومان تسهیلات دراز مدت با کارمزد چهار درصد به آنها اختصاص داده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار