مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان گلستان گفت: با هدف ترویج فرهنگ انفاق و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه «رزمایش احسان» در گلستان برگزار می‌شود.

اجرای «رزمایش احسان» در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمد مهدی سلمانزاده صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و تاکید ایشان بر مشارکت در کمک به اقشار آسیب‌پذیر در جامعه اسلامی «رزمایش احسان» اجرا می‌شود.
وی با اشاره به محوریت این رزمایش با نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: این رزمایش با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، مشارکت گروه‌های جهادی، موسسات خیریه، گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار می‌شود.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گلستان هدف از اجرای این رزمایش را ترویج فرهنگ انفاق دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه که بیماری منحوس کرونا سبب محدودیت‌هایی شده و این محدودیت‌ها آسیب به معیشت بسیاری از خانواده‌ها زده است با هدف ترویج فرهنگ انفاق و کمک به اقشار آسیب‌پذیر در ماه مبارک رمضان این رزمایش برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیش از یک میلیون بسته معیشتی شامل اقلام ضروری موادغذایی را آماده و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند که سهم استان گلستان از این تعداد هفته آینده مشخص می‌شود.
سلمانزاده گفت: تلاش داریم تا خانوارهایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبوده و معیشت آنها در این ماه‌ها دچار آسیب شده را شناسایی و این بسته های معیشتی را بین آنها توزیع کنیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید و بسته‌بندی ماسک در استان گلستان توسط این ستاد افزود: نخستین دغدغه مردم در زمان شیوع کرونا تهیه ماسک بود که با توجه به کمبودهای اعلام شده در این زمینه کارگاه‌های تولید و بسته‌بندی ماسک در شهرستان‌های گرگان، کردکوی و علی‌آبادکتول راه‌اندازی شده و در حال حاضر روزانه 200 هزار عدد ماسک در این کارگاه‌ها تولید و بسته‌بندی شده و توزیع می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  از افزایش تولید و بسته‌بندی ماسک در هفته آینده خبر داد و گفت: ظرفیت دستگاه‌های تولید ماسک ما بالا است و در نظر داریم با همکاری گروه‌های جهادی  و افزایش سه شفیت کاری در روز ظرفیت تولید ماسک را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با همکاری قرارگاه خدمت‌رسانی این ستاد و گروه‌های جهادی آمادگی تولید  و بسته‌بندی یک میلیون عدد ماسک و عرضه آن در سطح استان را دارد.
سلمانزاده تصریح کرد: در حال نیاز سنجی برای راه‌اندازی کارگاه تولید و بسته‌بندی ماسک و دستکش در شرق گلستان به مرکزیت گنبدکاووس هستیم و اگر این نیاز احساس شود آمادگی راه‌اندازی این کارگاه در گنبدکاووس را داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار