بنی عقیل گفت: به طور میانگین روزانه ۲۵۰ واحد خونی در گلستان مصرف می شود و نیاز است که هر روز بیش از این تعداد نسبت به اهدای خون اقدام شود.

روزانه ۲۵۰ واحد خون در گلستان مصرف می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» امروز (پنجشنبه 4 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان بیشتر بیمارستان ها به روال عادی برگشتند و این مهم منجر به آن شده که نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش یابد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در ایام بحران کرونا با همت بسیج و اطلاع رسانی اصحاب رسانه توانستیم پاسخگوی نیازهای بیماران در بیمارستان های استان باشیم.

 

بنی عقیل یادآور شد: به طور میانگین روزانه ۲۵۰ واحد خونی در گلستان مصرف می شود و نیاز است که در هر روز بیش از این تعداد نسبت به اهدای خون اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد به دلایلی شرایط اهدای خون را نداشته باشند، افزود: در مجموع باید مراجعات برای اهدای خون افزایش پیدا کند تا مشکلی در ذخایر خون و فرآورده های خونی ایجاد نشود.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه در حوزه ذخایره خونی هیچ شهرستانی با بحران رو به رو نشد، افزود: در رتبه بندی سازمان انتقال خون، استان گلستان برای نخستین بار جزو سه استان برتر در فرآیند خون گیری معرفی شد.

 

بنی عقیل متذکر شد: هشت گروه خونی وجود دارد و از نظر فراوانی، گروه های خونی مثبت بیشترین فروانی را دارد و برای تأمین ذخایره خون و فرآورده های خونی به همه گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی نیاز است.

 

وی تاکید کرد: استاندار گلستان با حمایت از سازمان انتقال خون و با همت خیرین قول 100 درصد برای تأمین یک دستگاه اتوبوس اهدای خون را دادند و کارهای اولیه آن هم با شرکت های خودروساز انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار