مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

دادجو نسبت به احتمال اپیدمی و شیوع جدید بیماری کووید۱۹ در گلستان هشدار داد و گفت: اگر مردم به توصیه های بهداشتی عمل نکنند بروز موج دوم کرونا دور از انتظار نیست.

​نگرانی برای موج دوم کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد دادجو» امروز(پنجشنبه 4 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید به طرح فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند و در خانه بمانند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، شستشوی مکرر دست ها، حفط فاصله یک و نیم متری و استفاده از ماسک و دستکش را ضروری خواند و ادامه داد: تا زمانی که مردم به توصیه های بهداشتی عمل کنند امکان کنترل بیماری کووید19 وجود دارد.

 

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد توانستیم به کنترل نسبی بیماری کووید19 دست پیدا کنیم، البته هنوز کنترل علمی کرونا حاصل نشده است.

 

دادجو تأکید کرد: اگر مردم مانند روزهای اخیر سهل انگارانه برخورد کنند و توصیه های بهداشتی را نادیده بگیرند احتمال اپیدمی و شیوع جدید بیماری کووید19 وجود دارد.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا علائم بیماری کرونا تغییر کرده است، پاسخ داد: نخستین علامت بیماری کووید19 تب و لرز، تنگی نفس و سرفه است اما بیماری کووید19 علائم دیگری نیز دارد که از همان ابتدای شیوع بیماری وجود داشته است.

 

وی اضافه کرد: 10 درصد مبتلایان به کرونا با علائم گوارشی مانند اسهال و دل دردهای شدید مراجعه می کنند، همچنین اختلال در حس بویایی و چشایی، سردرد، درد در قسمت جلو و پشت قفسه سینه، سرگیجه، خارش چشم و تاری دید در بیماران کرونایی مشاهده شده است.

 

دادجو بیان کرد: باید بپذیریم که ویروس کرونا به این زودی از بین نمی رود و باید تا زمان ساخت واکسن آن صبوری کنیم البته طبق پیش بینی ها ساخت واکس کرونا یک سال و نیم به طول می انجامد و عوارض آن هم دقیقاً مشخص نیست.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: تولید واکسن کار سختی دارد و باید مراحل خاصی را بگذراند و تاکنون هنوز هیچ واکسنی برای کرونا تولید نشده است.

 

وی گفت: به نظر می رسد باید با فرهنگ کرونا آشنا شویم و به اصطلاح کرونایی زندگی کنیم و شیوع این بیماری نباید موجب شود تا مردم از امورات ضروری دیگر مانند درمان بیماری های مزمن و غیره غافل شوند.

 

دادجو خاطرنشان کرد: کسانی که نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی دارند باید پیگیر روند درمانی خود باشند اما باید با رعایت فرهنگ کرونایی نسبت به انجام این کارها اهتمام ورزند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بسیاری از مراجعات مردم غیرضروری است و متأسفانه در این شرایط نیز برخی به مراکز تفریحی می روند که بسیار خطرناک است و با تداوم این رفتارها آمدن موج دوم کرونا در گلستان دور از انتظار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم ضرورت دارد چرا که علاوه بر کرونا احتمال شیوع ویروس های دیگر مانند تب های خونریزی دهنده، آنفولانزا و غیره وجود دارد.

 

دادجو با بیان اینکه مردم تصور نکنند وضعیت به حالت عادی بازگشته است، تأکید کرد: با ساده انگاری و سهل انگاری مردم نسبت به بیماری کووید19 ممکن است فاجعه بسیار بزرگی رقم بخورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار