فاضل گفت: زمانی می توان شرایط گلستان را عادی اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در استان به صفر برسد.

وضعیت گلستان با صفر رسیدن شمار بیماران کرونایی عادی می شود/ گلستانی ها همچنان رعایت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» شامگاه امروز(یکشنبه 17 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 270 گلستانی که تست کرونای آنها مثبت بوده بر اثر کرونا جان باختند البته مرگ مشکوک به کرونا هم وجود دارد که باید منتظر نتیجه آزمایش کرونا بمانیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از تشکیل کمیته مرگ در دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و تصریح کرد: در این کمیته اپیدمیولوژیست ها، متخصصین ریه و غیره تمامی مرگ و میر رخ داده در این ایام را بررسی می کنند.

 

وی با اشاره به سوءاستفاده رسانه های معاند از آمار مبتلایان به کرونا تصریح کرد: به عنوان مثال ابتلای نوزاد 6 روزه و کودک 6 ساله گلستانی به کرونا دست آویز رسانه های معاند شد این در حالی است که ابتلای این دو نوزاد به کرونا اتفاق عجیبی نبود و در استان های دیگر هم وجود داشته است.

 

فاضل اضافه کرد: در حال حاضر حال عمومی این دو کودک خوب است و مراحل درمان را طی می کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان یادآور شد: وقتی در وضعیت شیب نزولی قرار می گیریم و گزارش به سطح ملی ارائه می شود ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال یا رفع محدودیت ها در استان تصمیم می گیرد.

 

وی با بیان اینکه گلستان در شیب نزولی ابتلا به کرونا قرار گرفته است اما هنوز نمی توان شرایط گلستان را عادی اعلام کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 400 بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند و از این میزان 93 بیمار در آی.سی.یو تحت درمان قرار دارند.

 

فاضل بر لزوم رعایت نکات بهداشتی حداقل تا سه هفته آینده تأکید کرد و ابراز داشت: زمانی می توان شرایط گلستان را عادی اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در استان به صفر برسد و رسیدن به صفر حداقل به یک الی دو ماه زمان نیاز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار