جمعی از کارگران استان گلستان با اختصاص حقوق یک روز خود برای کمک به نیازمندان در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کردند.

هدیه حقوق یک روز ۵۰۰۰ کارگر بسیجی برای کمک به نیازمندان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، در روزهایی که معیشت بسیاری از مردم به علت شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته و سفره‌های بسیاری کم‌رونق‌تر و کوچک‌تر شده است، مردم از هر قشر و صنفی وارد میدان شدند تا از نیازمندان دست‌گیری کنند. ماه مبارک رمضان هم فرصت خوبی برای اجرای یک رزمایش بزرگ و سراسری شد؛ رزمایشی که حتی کارگران که خود نیاز به حمایت دارند، هم برای شرکت در آن، پای کار آمده‌اند.

شیوع بیماری کرونا سبب بیکاری تعداد زیادی از کارگران در استان شده اما همکاران آنان در سنگر تولید، از پای ننشستند و گوشه‌ای از کار را برعهده گرفتند.

آنطور که سرهنگ جواد فراهی، رئیس ستاد اقشار بسیج سپاه نینوای استان گفته حدود 5 هزار نفر از کارگران بسیجی استان گلستان با هدیه حقوق یک روز خود در رزمایش مواسات و کمک مومنانه مشارکت کردند.

به گفته وی، جمعی دیگر از کارگران نیز به صورت داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد، ساعت بیشتری را فعالیت می‌کنند تا با این کار ضمن حمایت از کارفرما، نگذارند چرخ تولید در استان بخوابد.

در سوی دیگر ماجرای شیوع کرونا و اثرات آن، کارگران بیکار شده‌ای قرار دارند که این روزها منتظر حمایت دولت هستند.

آنطور که سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفته است بیش از 16 هزار نفر از کارگران استان که تحت تأثیر این بیماری، بیکار شده‌اند در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کرده‌اند.

مازندرانی گفته با پالایش اطلاعات افراد تا کنون بیش از 13 هزار و 500 نفر حائز شرایط استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری هستند و می‌توانند به مدت سه ماه از غرامت این صندوق استفاده کنند.

به گفته وی فقط مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند که برای ماه‌های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: این افراد اگر بعد از سه ماه به سرکار خود برگردند، بیمه آنان از سوی کارفرما پرداخت می‌شود اما اگر بعد از این مدت همچنان بیکار باشند باید شکایت بنویسند تا درخواست آنان مجدد بررسی شود و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، پرداخت بیمه بیکاری آنان تداوم یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به آسیب دیدن کارگران روزمزد و فصلی در اثر شیوع کرونا گفت: این افراد نیز اگر از کارگران ساختمانی یا کولبران هستند می‌توانند از بیمه یارانه‌ای استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار