مدیرکل تعاون گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با دستور استاندار گلستان هیچ نهادی در استان حق ندارد بنگاه اقتصادی را تعطیل کند.

ثبت  21 هزار و 160 شغل در سامانه رصد

به گزارش گلستان24؛ سعید مازندرانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با تبریک هفته کار و کارگر و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مالیات، تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، گاز و برق لازم است از جامعه کار و تولید حمایت کنند، با دستور استاندار گلستان هیچ نهادی در استان حق ندارد بنگاه اقتصادی را تعطیل کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 300 هزار کارگر بیمه شده مشغول به کار در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: در استان گلستان 243 هزار کارگر بیمه تامین اجتماعی هستند و 50 هزار نفر بیمه عشایری و روستایی خدمات می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص حقوق و دستمزد کارگران افزود: با توجه به رکود اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی سعی کردند خودشان را حفظ و از اخراج کارگران جلوگیری کنند.

مازندرانی با اشاره به کاهش 9 درصدی اخراج کارگران در بنگاه‌های اقتصادی استان گفت: 950 میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی تسهیلات داده شده است تا نیروی کار ثبات داشته و نیروی کار حفظ شود.

وی با بیان اینکه رونق تولید در استان قوت گرفته است، افزود: تسهیلات نقدی به واحدهای کارگری سرازیر شد و بنگاه‌های اقتصادی که از نظر سرمایه در گردش مشکل داشتند از طریق ارائه تسهیلات مسائل آنها برطرف شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تصریح اینکه در پرداخت معوقات و بیمه کارگران فاصله کم شده است، ابراز کرد: میانگین معوقات بین یک الی دو ماه بوده است که این رقم در ماه‌های گذشته بیشتر بود.

مازندرانی یکی از ویژگی‌های بخش کارگری استان را فصلی بودن کار یا «اشتغال ناقص» عنوان کرد و افزود: ما به همین دلیل سعی کردیم با توانمندسازی افراد و ایجاد روحیه کارآفرینی بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات وارد استان گلستان می‌شود که این مهم می‌تواند مرهمی برای معضل بیکاری باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان ایجاد 9 هزار و 400 شغل را تعهد کرده بود، افزود: در سامانه رصد 21 هزار و 160 شغل ثبت شده و بیشتر از تعهد انجام شده در استان شغل ایجاد شد.

مازندرانی؛ حفظ  اشتغال موجود را مولفه‌ای مهم خواند و ابراز کرد: مالیات، تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، گاز و برق لازم است از جامعه کار و تولید حمایت کنند، با دستور استاندار گلستان هیچ نهادی در استان حق ندارد بنگاه اقتصادی را تعطیل کند.

وی در خصوص نخستین سالگرد حادثه غم‌انگیز معدن یورت آزادشهر گفت: 43 نفر از کارگران در این حادثه جان باختند، دولت سریعا وارد عمل شد و تمام مجموعه‌های استان نیز بسیج شدند ما بعد از این قضیه حق و حقوق کارگران را پیگیر شدیم و تمام معوقات افراد شاغل در معدن به حساب کارگران واریز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: خلاء بیمه‌ای را پیگیری کردیم و نزدیک به یک هزار و 600 پرونده شکایت مربوط به معدن مورد بررسی قرار گرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار