مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در جوامع محلی امسال با اولویت مناطق سیل زده و در معرض آسیب در شهرها و روستاهای استان گلستان اجرا می‌شود.

طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی بانوان در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی اظهار داشت: این طرح با مشارکت 30 سازمان مردم نهاد امسال در مناطق آسیب‌پذیر استان گلستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در مناطق شهری و روستایی استان با اولویت مناطق سیل زده و در معرض آسیب اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به تاثیر افزایش تاب‌آوری اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: توانمندسازی بانوان راهکارهای موثر برای تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت های زندگی است، تشکل‌های غیردولتی با حضور در نقاط مختلف استان آموزش‎های توان افزایی را توسعه می‌دهند.

وی با اشاره اجرای طرح "توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی" در استان گلستان با مشارکت 30 سازمان مردم نهاد در سال 99، گفت: این طرح در مناطق شهری و روستایی استان با اولویت مناطق سیل زده و در معرض آسیب اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: همکاری فی مابین در انجام تفاهمنامه سه جانبه سازمان فنی و حرفه‌ای با وزارت کشور برای ارائه آموزش مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در سند ارتقاء بانوان استان اظهار کرد: ارتقای جایگاه زنان در توسعه استان با تکیه بر مهارت آموزی بانوان و افزایش توان اقتصادی آنان میسر است.

غیناقی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و بنیاد برکت، گفت: با ایجاد هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه در اجرای طرح‌های اشتغالزا شاهد پیشرفت و توسعه در زمینه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان خواهیم بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب بنیاد برکت و مشارکت در طرح‌های بخش اقتصادی موجبات پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: یکی از طرح های موثر در حوزه اشتغال طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با هدف رونق اقتصادی در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاءیان بوده که تاکنون 5846 طرح با اعتباری بالغ بر 438 میلیارد تومان در طرح‌های روستایی جذب شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار