رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جهت تقویت بنیه صنعتی استان، پنج طرح محوری و اولویت‌دار ویژه استان‌های محروم صنعتی در گلستان اجرا می‌شود.

۵ طرح محوری صنعتی در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای برنامه توسعه استان‌های کمتر برخوردار ( ۱۲ استان محروم ) و با هدف تقویت بنیه صنعتی استان، قرار است با حمایت و مشارکت سازمان گسترش و نوسازی ایران ( ایدرو) پنج طرح بزرگ و محوری در استان گلستان اجرا شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در سال گذشته تدوین شده و در مدت سه سال اجرا می‌شود، افزود: افزایش تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی با مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای ( بالاخص سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) از اهداف اجرای این طرح است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این پنج طرح صنعتی برای ۵۶۰ نفر اشتغال ایجاد شود، ادامه داد: احداث و راه‌اندازی کارخانه ریسندگی نخ پنبه سه هزار و ۵۰۰ تنی، اوره فرمالدیید ۵۰ هزار تنی، چاپ و رنگرزی و تکمیل پارچه ۲۰ میلیون مترمربعی، فروکتوز ۱۵۰ هزار تنی و فیلمBOOP چهار هزار تنی از جمله این طرح‌هاست.

وی میزان سرمایه گذاری پیش‌بینی شده و مورد نیاز این پنج طرح صنعتی را حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: فراخوان عمومی و سراسری جهت انتخاب سرمایه‌گذار توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع انجام شده و قرار است پس از انتخاب سرمایه گذار واجد شرایط این پنج طرح بزرگ و پیشران با حمایت و مشارکت سازمان گسترش و بهره‌مندی از اعتبارات بانکی اجرا شود.

طلوعیان با این توضیح که در سال گذشته با هماهنگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مقرر شد که طرح ریسندگی نخ پنبه با مشارکت شرکت زرین نخ شمال از سرمایه‌گذارن استان اجرا شود، متذکر شد: با توجه به اینکه طرح‌های مذکور نیازمند زیرساخت‌ها ( زمین، آب ، برق و گاز ) هستند، پیگیری دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه تأمین زیرساخت‌ها ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار