مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که این استان به دلیل تخصیص نیافتن کامل اعتبار در اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) برای زمین‌های کشاورزی از برنامه تعیین شده عقب‌تر است.

گلستان در اجرای کاداستر کشاورزی از برنامه عقب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن خسروی سه شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طرح کاداستر باید در ۶۲۰ هزار هکتار از زمین کشاورزی اجرا شود که در صورت تزریق اعتبار و همکاری دستگاه های مرتبط می توان در حداکثر سه سال طرح کاداستر را برای همه زمین های کشاورزی استان اجرا داد.

سازمان امور اراضی کشور در سال ۹۴ اعلام کرده بود برای اجرایی طرح  کاداستر در نزدیک به ۷۰۰ هزار هکتار زمین در گلستان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت : این مدیریت تا سال قبل طرح کاداستر را در ۷۰ هزار هکتار اراضی استان اجرا کرد و امسال هم در صورت تامین اعتبار، اجرای آن در ۳۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

طرح کاداستر فهرست نقشه‌برداری ثبتی و دارای ارزش حقوقی بوده و بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر و منبع اصلی برای رفع اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

طرح مزبور جزو ضروری ترین اقدام در حوزه کشاورزی برای برنامه ریزی پایدار محسوب می شود که در این طرح مسایلی از جمله الگوی خاک، اطلاعات دقیق حقوقی و مالکیتی، اطلاعات مکانی و توصیفی در مورد زمین‌های کشاورزی به صورت دقیق به دست می آید. 

استان گلستان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مساحت دارد و اقتصاد ساکنان آن به دلیل داشتن اقلیم مناسب و زمین های حاصل خیز ، بر پایه کشاورزی استوار است به طوری که طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان ۲۴۰ هزار بهره بردار در این بخش فعالیت و امرار معاش دارند. 

 در این استان علاوه زمین کشاورزی، ۴۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و حدود یک میلیون هکتار مرتع وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار