استاندار گلستان گفت: آموزشگه‌های آزاد و دولتی و هتل‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و نصف ظرفیت پذیرش مجاز به فعالیت شدند.

صدور مجوز فعالیت هتل‌ها و آموزشگاه‌ها در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی استان گلستان سیر نزولی داشته است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد باید به روال عادی زندگی برگردیم و البته این به معنی این نیست که رعایت مسائل بهداشتی کنار گذاشته شود بلکه باید به این روند برسیم که به زندگی کنار ویروس عادت کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به وجود بیش از 300 آموزشگاه آزاد و دولتی در استان، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد آموزشگاه‌هایی که به تربیت کارآموز می‌پردازند با حداکثر 6 نفر در هر کلاس، کار خود را آغاز کنند.

حق‌شناس تاکید کرد: در دو ماه گذشته هتل‌ها تعطیل بوده و هیچ مسافری را نپذیرفتند و مقرر شد نصف هتل‌های استان که مورد تائید علوم پزشکی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشد با نصف ظرفیت پذیرش مجاز به آغاز دوباره فعالیت باشند.

وی اضافه کرد: پروتکل‌‎های اعلامی دانشگاه علوم پزشکی استان باید از سوی واحدهای مورد نظر رعایت شود در غیر این‌صورت با آن واحد صنفی برخورد و از ادامه فعالیتش جلوگیری خواهد شد.

استاندار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص دلیل عدم بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و صدور مجوز سرو غذا در سالن برای مشتریان، گفت: این ممنوعیت در کل کشور وجود دارد و تنها مربوط به استان گلستان نیست اما هفته آینده در خصوص این دو موضوع از طریق ستاد ملی کرونا تصمیماتی گرفته خواهد شد.

حق‌شناس در خصوص وضعیت شهرهای استان در خصوص شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: هیچ شهر قرمزی در استان گلستان نداریم و چهار شهر سفید در استان اعلام شد و امیدواریم این شهرهای سفید به گلستان اضافه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار