مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با اینکه مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه در استان بازگشایی می‌شود اما هیچ کلاس درسی دایر نخواهدشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: مدارس فقط برای رفع اشکال بازگشایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، احسان گوهری‌راد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه‌های والدین درخصوص بازگشایی مدارس اظهارداشت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه مدارس شهری و روستایی استان از 27 اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود.

وی افزود: حضور کادر اجرایی و معلمان در مدارس الزامی است اما اجباری برای حضور دانش‌آموزان نیست چون کلاسی دایر نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: فقط کسانی که از شبکه شاد استفاده نمی‌کنند یا مشکلات درسی دارند می‌توانند به مدارس مراجعه کنند، ضمن اینکه خانواده‌ها باید تهمیدات لازم را برای بازگشت هرچه سریعتر دانش‌آموزان به منزل فراهم کنند.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه کلاسی در مدارس دایر نمی‌شود و مدیران مدارس باید به گونه‌ای تدبیر کنند که جلوی ازدحام گرفته شود.

گوهری‌راد با اشاره به اتصال 100 درصدی مدارس استان به شبکه شاد گفت: بیش از 90 درصد همکاران فرهنگی و 50 درصد دانش‌آموزان استان به این شبکه دسترسی دارند و می‌توانند محتواهای آموزشی را دریافت کنند.

وی افزود: برای دانش‌آموزان مناطق محروم نیز محتواهای آموزشی تهیه و ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، نحوه برگزاری آزمون یا شیوه ارزشیابی با تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.

وی گفت: امتحانات پایه دوازدهم که نهایی است به صورت حضوری  بوده و از 17 خرداد تا 16 تیرماه با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. برای پایه نهم نیز چون بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مطرح است، آزمون به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار