مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به افزایش تعرفه ویزیت پزشکان گفت: تعرفه‌های پزشکان خصوصی به طور متوسط در بخش سرپایی 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

تعرفه پزشکان گلستان گران شد/ هزینه 31 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران خاص

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۱۳ اردیبهشت امسال هیئت دولت تعرفه‌های سال 1399 را به تصویب رساند که بر این اساس تعرفه‌های ویزیت پزشکان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش تعرفه‌های پزشکی در بخش‌های دولتی، خصوصی، خیریه و غیردولتی تصریح کرد: تعرفه ویزیت پزشکان متخصص ۲۰ درصد، فلوشیپ ۲۰ درصد، متخصص روانپزشکی ۲۶ درصد، کارشناس پروانه‌دار مانند ماما ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

* تخفیف 10 درصدی به بیمه شدگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: هر ساله وقتی تعرفه اعلام می‌شود در هر استان دانشگاه علوم پزشکی کارگروهی را مشخص می‌کند و نماینده بیمه‌های پایه، بیمه تکمیلی، نماینده استانداری، رئیس نظام پزشکی استان در آن کارگروه نسبت به تعیین تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گفته کمانگری؛ برای حوزه بستری در بخش خصوصی بیمه شدگانی که بیمه تکمیلی نداشتند ۱۰ درصد تخفیف برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های گرگان در پی شیوع ویروس کرونا گفت: اکنون اکثر بیمارستان‌‌ها از بیماران کرونایی خالی شده است، مردم برای بیماری‌هایی که نیاز به پیگیری دارد حتماً به بیمارستان مراجعه کنند که سلامت آنها خدشه‌دار نشود.

* 257 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اعلام وضعیت چهار شهر سفید در استان بیان کرد: در روزهای آینده شهرهای آزادشهر و مینودشت نیز جزو شهرهای سفید اعلام خواهد شد.

کمانگری با ابراز خرسندی از اینکه استان گلستان خوشبختانه از پیک خیلی فاصله گرفته است، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ کنند تابستان خوبی خواهیم داشت و باید خودمان را برای پاییز به منظور مقابله با ویروس منحوس کرونا آماده کنیم.

وی در خصوص پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ تاکنون نزدیک ۸۰ میلیارد تومان برای خدمات در بخش خصوصی پرداخت کردیم، در بخش دولتی دانشگاهی ۱۷۷ میلیارد تومان به دانشگاه کمک کردیم که مجموعاً ۲۵۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و نسبت به میانگین کشوری یک و نیم ماه جلوتر هستیم.

*پرداخت 94 میلیارد تومان از مطالبات حوزه سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: در سطح یک روستایی نزدیک به ۴۳ میلیارد تومان و در بخش یک درصد نزدیک ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه پرداخت کردیم در مجموع ۹۴ میلیارد تومان در حوزه سطح یک تاکنون به دانشگاه پرداخت شده است.

کمانگری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ هزینه بیماران خاص ۳۱ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: تعداد یک‌هزار و ۶۸۰ بیمار خاص اعم از «بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و دیالیز» تحت پوشش بیمه سلامت هستند هزینه خدماتی مربوط به بیماران خاص رایگان است.

انتهای پیام/83001

 

ارسال نظر

آخرین اخبار