کمانگری گفت: یک هزار و ۶۸۰ نفر از بیماران خاص استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

۱۶۸۰ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهرداد کمانگری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پنج گروه از بیماران خاص شامل؛ ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه تعداد بیماران خاص استان را یک هزار و ۶۸۰ نفر تشکیل می دهند، افزود: از این تعداد، ۳۸۴ نفر بیمار ام اس، ۲۹۹ نفر بیمار پیوند کلیه، ۳۰۴ نفر بیمار تالاسمی، ۵۸۶ نفر دیالیزی و ۱۰۷ نفر نیز هموفیلی هستند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکتروینک، تبادل الکترونیک اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک در استان، اظهارداشت: گلستان در اجرای این طرح ها پایلوت بوده و از سایر نقاط کشور جلوتر است.

 

کمانگری با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۷۸ میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی پرداخت شده است، گفت: در این مدت ۵۲ میلیارد تومان نیز در بخش پرسنلی و غیرپرسنلی طرح تیم سلامت و پزشک خانواده در روستاها پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: استان گلستان از نظر پرداخت در بخش خصوصی از میانگین کشوری جلوتر است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: بدهی داروخانه ها تا آبان، پزشکان و پاراکلینیک ها تا مهر، بیمارستان خصوصی تا شهریور و بیمارستان دولتی غیردانشگاهی تا مهر پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به رفع همپوشانی ها، گفت: از مرداد ۹۷ تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۷ همپوشانی در استان شناسایی شده که از این تعداد، 8 هزار و ۱۷ نفر بیمه تامین اجتماعی، دو هزار و ۴۰۰ نفر نیروهای مسلح و ۲۰۲ نفر بیمه کمیته امداد بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار