رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت چهار شهر در گلستان نسبت به کرونا سفید است، گفت: احتمال اعلام وضعیت سفید برای دو شهر دیگر نیز در گلستان وجود دارد.

احتمال اعلام وضعیت سفید برای برخی از شهرهای گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: براساس پروتکل‌هایی نسبت به اعلام وضعیت سفید شهر‌های استان گلستان اقدام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص وضعیت سفید کرونا اظهار کرد: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت یک بیمار بستری کرونایی در آن شهر داشته باشیم وضعیت آن شهر را سفید اعلام خواهیم کرد و در حال حاضر چهار شهر مراوه تپه، گالیکش، رامیان و گمیشان جزو شهر‌های سفید استان گلستان به شمار می‌رود.

فاضل متذکر شد: در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها سفید اعلام شده است پروتکل‌های بهداشتی مثل دیگر شهرستان‌ها رعایت می‌شود، در حال حاضر دیگر شهرستان‌های گلستان وضعیت زرد دارند و بر اساس ارزیابی که انجام دادیم و به وزارت بهداشت ارسال شده است احتمال آن وجود دارد که تصمیم گرفته شود شهر‌های سفید دیگری در استان اعلام کنند.

او گفت: براساس ارزیابی‌هایی که انجام شده است برآورد می‌کنیم که دو شهر دیگر نیز وضعیت سفید اعلام شود، اما قطعا شهر‌های گرگان و گنبدکاووس شرایط زرد را در دو هفته آینده خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ بیمارستان استان گلستان درگیر بیماران کرونایی هستند و در بیمارستان کردکوی، بندرگز و علی آبادکتول کمتر از ۱۲ بیمار حاد تنفسی بستری هستند.

فاضل در خصوص کمیته مرگ برای تشخیص جانباختگان کرونایی از غیر کرونایی، متذکر شد: همه مرگ‌های بیماران مشکوک به کرونا را بررسی نکردیم، ولی آنچه مسلم است تاکنون بالغ بر ۳۲۰ مرگ کرونایی در استان گلستان بر اساس آزمایش تشخیص کرونا داشتیم.
 
منبع : شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار