روند ابتلا به کرونا در برخی شهرهای استان مانند کلاله در حال افزایش است و با اینکه مسئولان استان گفته بودند تا آخر هفته قبل ۲ شهر دیگر استان وضعیت سفید پیدا می‌کنند اما هنوز هیچ کسی اظهارنظری در این باره نکرده است.

آخرین وضعیت کرونا در گلستان| ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پاشنه آشیل مهار بیماری/ افزایش تعداد مبتلایان در برخی شهرها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، رفع اغلب محدودیت‌ها و از سر گیری دوباره بسیاری از فعالیت‌ها، سبب حضور بیشتر مردم در مکان‌های مختلف شده است. حضور مردم با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ارتباط نزدیکی دارد. این روزها استفاده از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون و بین شهری افزایش یافته است اما برخلاف آنچه که درباره فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شده، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

حضور 3 مسافر در تاکسی‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا پیشنهاد شده بود اما بسیاری از رانندگان و مردم، توجهی به این موضوعات ندارند.

برخی از شهروندان اما از این وضعیت گلایه‌مند هستند و می‌گویند وقتی به راننده یادآوری می‌کنند که بیشتر از 3 نفر مسافر سوار نکند بعضا با واکنش‌های نامناسبی روبه‌رو می‌شوند. برخی دیگر هم می‌گویند بعضی رانندگان از مسافران می‌خواهند که کرایه یک مسافر را بپردازند.

در اتوبوس‌های شهری، با اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان، صندلی‌ها را با زدن برچسب برای مسافران مشخص کرده است اما در بسیاری از مواقع مردم توجهی به این آرم و علامت‌ها ندارند. با وجود اینکه از مردم خواسته شده در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند، کمتر کسی است که این موارد را جدی بگیرد.

اوضاع درباره  ناوگان بین شهری هم فرقی نمی‌کند، نه فقط مسافران بلکه رانندگان نیز عمدتا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و حتی ماسک و دستکش هم ندارند.

هنوز برای تردد مردم بین شهرها از مینی‌بوس و خودروهای ون استفاده می‌شود که در بسیاری از موارد رانندگان این خودروها تا مسافران به تعداد صندلی خودرو نباشند، حرکت نمی‌کنند. البته رانندگان هم دغدغه‌های بحقی دارند و باید در این شرایط کرونایی فکری هم برای معیشت آنان کرد.

در این بین اما از برخی شهرهای استان از جمله کلاله خبر می‌رسد که روند ابتلا به کرونا در حال افزایش است. با اینکه مسئولان استان گفته بودند تا آخر هفته قبل دو شهر دیگر استان وضعیت سفید پیدا می‌کنند اما هنوز هیچ کسی اظهارنظری در این باره نکرده است.

عادی شدن بیماری یکی از مهم‌ترین خطراتی است که این روزها حتی شهرهای سفید را هم تهدید می‌کند. بسیاری از شهروندان با رفع برخی محدودیت‌ها تصور می‌کنند کرونا تمام شده در حالیکه طبق گفته‌های مسئولان علوم پزشکی خطر همچنان جدی است و در صورت سهل‌انگاری کرونا از میان ما قربانی می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار