ز گرگان برفتید خدا یارتان ، امید نیست ما را به تدبیرتان !

جمع بندی و حواشی سفر روحانی به گرگان!

 سفری که بیش از هر چیزی بر روی افتتاح خط ریلی ایران ترکمنستان قزاقستان متمرکز بود و هم و غم دولت نیز بهره برداری از این خط آهن و بازگشایی مسیر ریلی کشورهایی چون چین و روسیه به آبهای آزاد خلیج فارس و نهایتا گشایش در سیاست خارجی کشورهای منطقه بود.

به گزارش گلستان 24 ؛ هواپیمای حامل حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به همراه هیئت همراه روز سه شنبه 11 آذر در فرودگاه بین‎المللی گرگان به زمین نشست و مورد استقبال استاندار گلستان و نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان قرار گرفت.

رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود در سفر به استان گلستان، از فرودگاه عازم مجموعه ورزشی آزادی گرگان  شد و با مردم استان گلستان از نزدیک سخن گفت.

در این سفر وزرای صنعت، معدن و تجارت، نیرو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، اطلاعات، آموزش و پرورش، نیرو و کشور به همراه معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان محیط زیست کشور و رئیس منطقه آزاد ایران، در قالب کاروان تدبیر و امید، دکتر روحانی را همراهی ‌کردند.

** حضور وزرای رییس جمهور در شهرستان‎های گلستان

طبق برنامه‎ریزی‎های انجام شده، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت به شهرستان آزادشهر، حجت‌الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری به گنبدکاووس، فانی وزیر آموزش و پرورش به علی‌آبادکتول، سلطانی‎فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مینودشت و گالیکش، ترکان مشاور ارشد رئیس جمهوری و رئیس سازمان مناطق آزاد به بندرگز و کردکوی، حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و مذاهب به آق‎قلا و گمیشان، علوی وزیر اطلاعات به رامیان، ملاوردی مشاور رئیس جمهوری در امور بانوان به شهرستان ترکمن رفته و از طرف روحانی با مردم ملاقات چهره به چهره داشته و مشکلات آنها را پیگیری  کردند.

نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور - گلستان

** مهمترین پروژه‎های مورد نظر در سفر رئیس جمهور به گلستان

بر اساس این گزارش ، افتتاح پروژه اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک، زهکشی 28 هزار هکتار از زمین‎های بایر استان، افتتاح بیمارستان 32 ختخوابی حضرت معصومه آزادشهر، بازدید از سدهای کبودوال ، زرین گل و قره چای، ایجاد منطقه ویژه گردشگری در جزیره آشوراده پیرو تفاهم قبلی، رهاسازی ذخیره ماهیان خاویاری در دریای خزر و گازرسانی به برخی از روستاها و مناطق دورافتاده استان از مهمترین برنامه‎ها و پروژه‎هایی است که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان صورت  گرفت.

دیدار عمومی با مردم ، دیدار با ایثارگران و نخبگان ، حضور در جلسه توسعه با سرمایه گذاران و همچنین دیدار با علما، فضلا و طلاب گلستانی ، برنامه کاری اولین روز سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان گلستان بود.

دکتر روحانی صبح روز چهارشنبه با حضور در نقطه صفر مرزی ، خط آهن ایران - ترکمنستان -- قزاقستان را به همراه دو همتای ترکمنستانی و قزاقستانی افتتاح کرد.

نشست سه جانبه و حضور در جلسه خبری رؤسای جمهور سه کشور مذکور و نیز شرکت در جلسه شورای اداری استان گلستان به همراه نشست خبری با اصحاب رسانه، از برنامه های دومین روز دهمین سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان بود .

نشست صمیمی با یونسی در آق قلا

** برنامه های دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام در گرگان ، گمیشان و آق قلا :

دیدار با ارامنه گرگان واقع در روستای قرق که تعداد آنها به 150 نفر می رسد در کلیسای حضرت مریم ، بازدید از مرکز فنی حرفه ای پسران گرگان ، حضور در جمع مردم گمیشان ، آق قلا و سیمین شهر نیز از برنامه های سفر حجت الاسلام علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام به گلستان بود که در این سفر تراکمه استان گلستان بر روی حل مشکل آب شرب این مناطق تاکید کردند.

** برنامه های وزیر آموزش و پرورش درعلی آباد کتول :

افتتاح شبکه ون یا شبکه گسترده فضای مجازی در ۲ هزار مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال در گلستان ، افتتاح مدرسه 6 کلاسه مولوی در روستای بدراق نوری شهرستان علی آباد کتول  ، کلنگ زنی مجتمع آموزشی و پرورشی فرهنگیان شهرستان علی آبادکتول ، حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان علی آبادکتول و ادای احترام به مقام بلند شهدای گمنام این شهرستان از برنامه های وزیر آموزش و پرورش در علی آبا کتول بود.

همچنین حمید چیت چیان وزیر نیرو در سفر عصر سه شنبه خود به علی آبادکتول که همزمان با حضور رییس جمهوری و اعضای دولت در استان گلستان انجام شد، همراه با نوروزی نماینده مردم شهرستان در مجلس، تجری مفرد فرماندار و جمعی از مسئولین ادارت، علاوه بر سد کبودوال و نیروگاه برق، از محل احداث سد دهنه محمد آبادکتول این شهرستان نیز بازدید کرد.

IMG_3135

** برنامه های معاون پارلمانی رئیس جمهور گنبد کاووس :

سهم گنبد کاووس از سفر دو روزه رئیس جمهور به استان گلستان نه دیدار مردمی بود ، نه کلنگ زنی و نه افتتاح ! فقط معاون پارلمانی رئیس جمهور حجت الاسلام مجید انصاری برای سخنرانی و دیدار با مردم این شهر از طرف دولت حاضر شد.

چیت چیان وزیر نیرو نیز برای بازدید از تصفیه آب و اکبر ترکان دبیر مناطق آزاد و رئیس سازمان مهندسی کشور برای افتتاح ساختمان نظام مهندسی گنبد به این شهر سفر کردند.

** برنامه های وزیر اطلاعات در رامیان :

 سید محمود علوی وزیر اطلاعات ضمن ورود به رامیان و ادای احترام به شهدا به نمایندگی از دولت برای مردم این شهر سخنرانی کرد. گویا برای احداث و تکمیل سد قره چای توسط نماینده مجلس وعده هایی داده شده است .

IMG_8791

** برنامه های قائم مقام وزیر بهداشت آزادشهر:

افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت معصومه (س) آزادشهر با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور وزیر اطلاعات در بین مردم آزادشهر سهم مردم این شهرستان از سفر دو روزه رئیس جمهور به گلستان بود.

1417596667 img 6375

** برنامه های معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهور در مراوه تپه و کلاله :

ابوالفضل رضوی ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  در مراوه تپه با استقبال گرم مردم و مسولین شهرستان روبرو شد . ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با شهیدان و عطرافشانی مزارشهدا ، حضور در مصلی نماز جمعه اهل سنت شهرستان  و دیدار با مردم این شهرستان ، دیداربا خانواده شهید روستای کریم ایشان در گلیداغ ، شرکت در جلسه تعاونی و روستایی در فرمانداری شهرستان از برنامه های رضوی در این سفر دو روزه بود.

کلاله : سید ابوالفضل رضوی  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در این سفر به شهرستان کلاله نیز رفت . حضور بر سر مزار شهدا ، بازدید از مسکن مهر کلاله ، بازدید از فرودگاه کلاله ، بازدید از بیمارستان رسول اکرم (ص) ، بازدید از آرامگاه خالد نبی ، بازدید از بازارچه های روستایی اطراف کلاله ، شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان و دیدار با مردم کلاله از برنامه های رضوی در کلاله بود.

vazirgshg 1

** برنامه های رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مینودشت و گالیکش :

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به نیابت از دولت در مینودشت حاضر شد . سلطانی فر در مسجد جامع مینودشت به دیدار مردم رفت و نامه های مردمی را نیز با خود به هیئت دولت برد .

همچنین رسولی ها مشاور وزیر نیرو از سد نرماب بازدید کرد تا در جریان آخرین رویدادها قرار بگیرد.

گالیکش : مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حالی به نمایندگی از طرف دولت به دیدار مردم شهرسان گالیکش رفت که فقط توانست چند دقیقه ای سر مزار شهدا برود و نیم ساعت هم قبل از نماز عصر برای مردم سخنرانی کند و سپس برای افتتاح هتل به گرگان برگشت.

???????????????????????????????

** برنامه های ابوالمشاغل دولت در کردکوی و بندگز :

مهندس اکبر ترکان در اولین روز از سفر رئیس جمهور به استان گلستان در ابتدای ورودی شهرستان کردکوی مورد استقبال مسئولین این شهر قرار گرفت و سپس برای ادای احترام به مزار شهدای این شهر رفت . بازدید از بیمارستان فوق تخصصی قلب امیرالمومنین (ع) کردکوی ، ساختمان دیالیز ، بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگستان هنر و جلسه شورای اداری شهرستان سایر برنامه های ترکان در کردکوی بود . ترکان ساعت 9 شب نیز در تالار ارشاد کردکوی به دیدار مردم و نخبگان این شهر رفت.

بندرگز: اکبر ترکان یا همان ابوالمشاغل دولت در سفری به شهرستان بندرگز در غرب استان از پروژه های نیمه کاره این شهر بازدید کرد.  بازدید از پروژه نیمه کاره ساحل ، پروژه نیمه کاره رودخانه نوکنده ، بازدید از سالن نیمه کاره ورزشی صدرا، افتتاح مدرسه الکترونیکی دانش ، دیدار صمیمی با نخبگان و مسئولین بنرگز در دانشگاه آزاد این شهر و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان بود.

همچنین محمود حجتی وزیر کشاورزی نیز در اولین روز سفر از پروژه سیلاب نوکنده و شرکت تعاونی دامداران بندرگز بازدید نمود.

** برنامه های معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور بندر ترکمن :  

شهیندخت مولاوردی به عنوان نماینده دولت به شهری رفت که یک زن فرماندار آن بود . مرجان نازقلیچی اولین فرماندار زن استان گلستان است که در این سفر میزبان مسئولین هیئت بود. سرکشی از آشوراده ، بازدید از تعمیرات واگن سازی بندرترکمن و دیدار با مردم این شهرستان در سالن ارشاد از برنامه های مولاوردی در این سفر بود.

 

** حاشیه های سفر رئیس جمهور به گلستان :

* دور زدن مردم روستای محمدآباد که با علاقه بسیار زیاد منتظر رئیس جمهور بودند و انتقال روحانی از جاده فرعی ،

* عدم دیدار اختصاصی با دانشجویان ،

* معطلی بیش از حد مسئولین ، نخبگان ، ایثارگران و ... برای تحویل و دریافت اشیاء ممنوعه ،

* سختگیری بیش از حد سیستم امنیتی در قبال مردم و نخبگان و خواص و خبرنگاران و تحویل دادن اشیائی چون خودکار و جا سوییچی ،

* سر کار گذاشتن بانوان گرگانی در دیدار با مشاور امور بانوان رئیس جمهوری و معطلی 3 ساعته ،

* عدم مصاحبه اختصاصی اعضای هیئت دولت با خبرنگاران رسانه ها و عدم ارتباط نزدیک مسئولین دولتی با مردم ،

* عدم پاسخگویی مناسب سامانه سامد به مردم ،

* ساخت و افتتاح فلکه در عرض 2 روز توسط شهرداری گرگان بخاطر آمدن رئیس جمهور در جلوی شرکت شیر پگاه گلستان ،

* نبردن نمایندگان استان برای افتتاح راه آهن ایران ترکمنستان قزاقستان و برخورد ناشایست با یکی از اعضای شورای تامین استان که نهایتا این فرد نظامی با نمانیدگان توسط بالگرد برای مراسم افتتاح رفتند ،

* عدم اهتمام اولیه و پیگیری جدی مشکلات پتروشیمی گلستان با 93 هزار نفر سهامدار ،

* انتقاد ملایم طاهری نماینده مردم گرگان از استاندار در خصوص عدم تمایل به پروژه پتروشیمی در جلسه شورای اداری ،

* حضور پر رنگ سیاسیون در دیدار با ایثارگران و نخبگان و سخنرانی رئیس ستاد موسوی در سال 88 به عنوان یک نخبه در دیدار با روحانی ،

* دیدار ناگهانی روحانی با مردم روستای دوگونچی که برای مشکلات خط آهن تجمع کرده بودند ،

* حضور کم اثر برخی نماینده های دولت در شهرستان های گالیکش ، گنبد ، کردکوی و ... ،

* دعوت از خبرنگاران خاص و انتخاب 5 نفر از خبرنگاران اصلاح طلب برای پرسش از رئیس جمهور؛

* هیچ خبرنگاری نتواست در مرکز استان و شهرستان ها به اعضاء هیئت دولت نزدیک شود چه اینکه بتواند سوالی بپرسد ،

* چاپ و نصب بنرهای بیشمار در سطح شهر گرگان و شهرستان ها ،

* بخشنامه آموزش و پرورش برای تعطیلی تلویحی مدارس مقطع متوسطه شیفت صبح ،

* دستور پیامکی به همه دهیاری ها برای آوردن حداقل 10 نفر با تامین وسیله نقلیه و ناهار آنان ،

* سر دادن شعار " اشتغال اشتغال اشتغال " توسط جوانان گرگانی ،

* کم توجهی به نامه های مردم در تحویل و رساندن به مراجع مربوط ،

و ...

از جمله حواشی این سفر بود.

1417664752 81412993-6120111

** کلام آخر :

به هر حال سفر رئیس جمهور دکتر حسن روحانی به استان گلستان به پایان رسید . سفری که بیش از هر چیزی بر روی افتتاح خط ریلی ایران ترکمنستان قزاقستان متمرکز بود و هم و غم دولت نیز بهره برداری از این خط آهن و بازگشایی مسیر ریلی کشورهایی چون چین و روسیه به آبهای آزاد خلیج فارس و نهایتا گشایش در سیاست خارجی کشورهای منطقه بود.

همچنین در این سفر حسن روحانی گفت که 121 پروژه به ارزش 580 میلیارد تومان برای استان مصوب کرد که در این میان هنوز موضوع پتروشیمی گلستان که بیش از 10 اشتغالزایی مستقیم دارد مبهم مانده است .

دیدارهایی که نمایندگان دولت در شهرستانها داشتند در وقتی محدود بوده و رضایت مردمی از دیدارها و نتایج سفر مشاهده نمی شود . چه اینکه در این سفر یک جانباز و یک ایثارگر نتوانستند رودررو با رئیس سازمان مشکلاتش را بیان کند و سایر مسئولین نیز همینطور و اصلا مردم فرصت نزدیک شدن به آنها را نداشتند و ناگفته های مردمی در سینه ماند و حتی هیچ خبرنگاری نتواست در مرکز استان و شهرستان ها به اعضاء هیئت دولت نزدیک شود چه اینکه بتواند سوالی بپرسد .

امیدواریم حد اقل نتایج سفر در روزها ، ماهها و سال های آینده طوری باشد که عنوان شود سفر 2 روزه رئیس جمهور به گلستان دستاوردی داشته است .

ارسال نظر

آخرین اخبار