معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به ۲۳۵ هنرستان استان خبر داد.

اختصاص ۲۵میلیاردریال به هنرستان های گلستان/افزایش ظرفیت تولیدماسک

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ابراهیم حاجیلری صبح شنبه در خصوص تخصیص اعتبار به هنرستان‌های گلستان اظهارکرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که امسال را به نام سال جهش تولید نام گذاری کرده اند و با عنایت به تاکید ایشان در جهت تولیدات داخلی و افزایش بهره وری یکی از راهکارهای تولید در کشور استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

وی توضیح داد که در همین زمینه معاونت متوسطه اداره کل استان با توجه به اعتبارسنجی از هنرستان‌ها در زمینه رشته‌های مهارتی و تولیدات کشاورزی و فناوری، با همکاری اداره کل نوسازی مدارس، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار جذب و به این امر اختصاص داده شد.

حاجیلری افزود: این اعتبار براساس نیاز سنجی تجهیزات مورد نیاز از مدیران هنرستان‌ها گردآوری شده و زیر نظر سرگروه‌های آموزشی استان توسط نوسازی مدارس خریداری و در اختیار واحدهای آموزش‌های استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعتبار فوق در زمینه تجهیزات مدرن و بروز که تولید را در بازه زمانی کوتاه مدت، چندین برابر می‌کند؛ اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان هم چنین از افزایش تولیدات هنرستان‌ها در زمینه ماسک و مواد شوینده در شهرستان‌های کردکوی، آق قلا و گنبد کاووس خبر داد.

گفتنی است که در مجموع ۲۳۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان گلستان به صورت مستقل و ضمیمه، به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار