مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: دهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی به صورت مجازی برگزار می شود.

دهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، آخوند عبدالحی میرزاعلی پیش از ظهر سه شنبه در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اصحاب فرهنگ و کتابخوانی با تبیین و ترویج سبک زندگی رضوی می توانند زمینه تحقق سیره رضوی را بیشتر مهیا کنند.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی است که نهاد کتابخانه های عمومی امکان دسترسی به منابع رضوی را فراهم کرده و علاقه مندان می توانند با حضور در فضای مجازی از منابع دیجیتالی استفاده کنند.

میرزاعلی مسابقات کتابخوانی رضوی را زمینه ساز حضور بیشتر مردم و اصحاب فرهنگ در حوزه فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی برشمرد و ادامه داد: این روند از سویی می تواند به تقویت شناخت ما در سیره رضوی منجر شده و از سوی دیگر به ارایه سیر مطالعاتی در این حوزه کمک کند.

وی با بیان اینکه مسابقات کتابخوانی در چند رده سنی کودک، نوجوان وجوان و بزرگسال برگزار می شود، گفت: علاقه مندان می توانند هم به صورت فردی هم به صورت خانوادگی و یا گروهی در مسابقات شرکت کنند که این شرکت امسال به دلیل بیماری کرونا و محدودیت های حاصل از آن تنها در شکل مسابقات مجازی و آنلاین صورت می گیرد.

میرزاعلی با بیان اینکه برگزیدگان در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح شهرستانی و ملی مورد تقدیر قرار می گیرند، افزود: کتابخانه های گلستان در سال های اخیر روند روبه رشد و قابل توجهی در حوزه شرکت کنندگان داشته است، به نحوی که استان گلستان در سال های گذشته جزو استان های برتر قرار گرفت و شاهد برندگان ملی از این استان بودیم.

دعوت استاندار گلستان به شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی

همچنین استاندار گلستان طی پیامی از شهروندان گلستانی برای شرکت در مسابقات کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

در متن پیام هادی حق شناس آمده است: بی شک کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه های مهم جهت نیل به توسعه برای جوامع است و فرهنگ دینی ما که ما را به خواندن تشویق و به همراهی با کتاب ترغیب می کند عامل مهمی در حرکت به سمت کتاب و کتابخوانی است که خود زمینه ساز توسعه محسوب می شود.

سیره اهل بیت به عنوان اسوه حسنه مبین این نگرش است که کتابخوانی و مطالعه سیره نبوی و علوی ورضوی ما را به الگوهای دینی نزدیک می کند و بسیاری از آسیب های ممکن در زندگی فردی و اجتماعی را از جلوی ما برخواهد داشت.

مسابقات کتابخوانی رضوی که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر برگزار می شود فرصت خوبی است تا علاوه بر پرکردن اوقات فراغت در ایام کرونایی با زندگی و حیات اهل بیت (ع) آشناشویم و خود را به سبک زندگی رضوی نزدیک کنیم.

برگزاری مسابقه در ۳ مقطع سنی

همچنین مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هم از گلستانی ها برای شرکت در این مسابقه دعوت کرد.

عادله کشمیری گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت (ع) و سبک زندگی رضوی مسابقات کتابخوانی رضوی در سه مقطع سنی شامل کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار کرده که برای هر مقطع سنی منابعی جهت شرکت در مسابقات کتابخوانی رضوی مشخص شده است.

وی افزود: این مسابقات هرساله به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود که در استان گلستان حضور هم استانی ها در این پویش روند روبه رشد و چشم گیر داشته است.

کشمیری با بیان اینکه خانواده ها در این ایام به دلیل بیماری کرونا کمتر از منزل خارج می شوند، گفت: این ایام فرصت خوبی است تا شهروندان به صورت خانوادگی دراین مسابقات شرکت کنند.

گفتنی است استان گلستان در سال های گذشته جزو استان های برتر در مسابقات رضوی در سطح کشور بوده است.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات و دریافت منابع الکترونیکی و شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند به سایت کتابخانه های عمومی گلستان مراجعه کنند.

مهلت شرکت در این جشنواره تا ۹ خردادماه تمدید شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار