سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی گلستان با رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدعزیز موسوی در این دیدار گفت: در گلستان، جهاد دانشگاهی در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی، اسانس و عصاره و نیز در حوزه دام سبک و سنگین فعالیت‌هایی داشته است که ان‌شاءالله با قوت دنبال خواهد شد. در حوزه تحقیقات بازار و بازرگانی گیاهان دارویی نیز کارهای زیرساختی خوبی صورت گرفته که قطعاً با جدیت بیشتر دنبال می‌شود. دهکده گیاهان دارویی مستقر در شهرستان گالیکش به‌عنوان مرکز تولید و عرضه نهاده‌های گیاهان دارویی و نیز مرکز تحقیقاتی - ترویجی این حوزه از جمله زیرساخت‌های بسیار خوبی بوده که در این سال‌ها صورت گرفته و نقطه عطف توسعه و ترویج کشت و مصرف گیاهان دارویی در استان خواهد بود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان تصریح کرد: در حوزه علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در استان، باهمت و تلاش همکاران واحد استانی، شکل گرفت و اکنون توسعه بسیار خوبی پیدا کرده و پروژه‌های مختلف و کارآمدی را برای توسعه استان انجام داده است.

وی افزود: سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) که در یک سال گذشته فعالیت خودش را در استان آغاز کرده، کارهای بسیار خوبی را در گلستان انجام داده است.

موسوی خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری و اداره کار منعقد شد، اشتغال ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در استان با همکاری جهاد دانشگاهی انجام شد. امسال ۲۳۰۰ تعهد شغل پایدار نیز دنبال می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: جهاددانشگاهی در این دوره به دنبال توسعه روابط با اساتید و مدیران دانشگاه‌ها خواهد بود و از ظرفیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برای انتقال فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه بیش‌ازپیش استفاده خواهد کرد.

علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: جهاد دانشگاهی تشکیلات انقلابی و در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد و در سال‌های گذشته اقدامات خوب و بسیار ارزنده‌ای انجام داده و در آینده می‌تواند موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بیشترین اتصال را با دانشگاه دارد و می‌تواند کمک کند ظرفیت دانشگاه‌ها فعال شود تا بتوانند تجاری‌سازی و کارآفرینی را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: دانشگاه منابع طبیعی در طول شش سال گذشته تلاش‌های زیادی در حوزه تجاری‌سازی، کارآفرینی و تولید دانش و فناوری انجام داده و تجربیات خوبی کسب شده است.

نجفی نژاد در پایان گفت: ما آمادگی داریم یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های افکارسنجی، کارآفرینی و فرهنگی و پژوهشی با جهاددانشگاهی داشته باشیم تا روابط مان بیش‌ازپیش عمیق‌تر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار