پولادوند با بیان اینکه ۲۱ درصد از جامعه هدف استان گلستان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان هستند، گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۹۱۸ نفر از مشمولان در گلستان بیمه شدند.

بیش از ۵۴ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر گلستان هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «دانیال پولادوند» صبح امروز(دوشنبه 12 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از سال 84 صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فعالیت خود را آغاز کرده است و از بدو فعالیت تلاش شد که دو جامعه هدف روستائیان و عشایر را بیمه کنیم.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان ادامه داد: در چند سال گذشته جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گسترش یافت و تمام افرادی که در روستا زندگی می کنند بدون در نظر گرفتن شغل آن، افراد که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می کنند، افرادی که مشاغلی با خدمات حمل و نقل بار و مسافر دارند، عضو نظام دامپزشکی، مشاغل در رشته های منابع طبیعی و کشاورزی و یک سری افرادی که در شهرهای بیش از 20 هزار نفر زندگی می کنند و شغل آن مرتبط با کشاورزی باشد می توانند عضو این صندوق شوند.

 

پولادوند بیان کرد: شرایط اختصاصی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از جمله تابعیت جمهوری اسلامی، رده سنی 18 تا 50 سال است و همچنین افرادی که متقاضی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند نباید عضو سایر صندوق های بیمه ای مثل تامین اجتماعی باشند.

 

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری فوت را پرداخت می کند، افزود: شخصی که 15 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد می تواند درخواست مستمری بدهد همچنین فردی که دچار از کار افتادگی براثر حوادث ناشی از کار می شود به صندوق معرفی و می تواند از مستمری دریافت کند اما اگر بر اثر حوادث دیگر باشد فرد بیمه شده باید یک سال سابقه بیمه ای داشته باشد.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان متذکر شد: همچنین برای پرداخت مستمری حوادث ناشی از فوت مدت زمان عضویت و پرداخت بیمه ملاک نیست اما اگر حادثه منجر به فوت ناشی از شغل نباشد باید یک سال از زمان بیمه آن فرد گذشته باشد.

 

پولادوند خاطرنشان کرد: در بحث بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حق دولت، حق کارفرما توسط دولت پرداخت می شود و بیمه شونده می تواند با پرداخت ماهانه 27 هزار تومان خود را بیمه کند و پرداختی ها نیز می تواند به صورت یک ماهه تا 6 ماهه انجام شود.

 

وی یادآور شد: با تناسب میزان مبلغ پرداختی حقوق بازنشستگی و مستمری متفاوت است و کسی که 70 هزار تومان را انتخاب می کند امروز 930 هزار تومان ماهانه مستمری دریافت می کند و امسال نخستین خروجی های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان خواهیم داشت.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان در خصوص از مزایای بیمه گفت و بیان کرد: برای ورود به  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان بروکراسی اداری نداریم و متقاضی با در دست داشتن مدارک هویتی کارت ملی و یک قطعه عکس و با معرفی نامه ای که در اختیار دارد می تواند عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر شود.

 

پولادوند ابرازداشت: متقاضیان با مراجعه به کارگزاری ها نسبت به عضویت و ثبت نام اقدام کنند در سطح استان 69 کارگزاری فعال وجود دارد که شامل 20 دهیاری، 34 موسسه خصوصی، 11 شرکت تعاونی و دو اتحادیه و یک مورد دفتر پیشخوان می شود.

 

وی افزود: 54 هزار و 918 نفر از مشمولان در استان گلستان را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان قرار دادیم که از این میزان 43 هزار و 921 نفر مرد و 10 هزار و997 نفر خانم هستند همچنین به تفکیک جامعه هدف 38 هزار نفر جمعیت روستایی و 8 هزار و 700 نفر رانندگان حمل و نقل در گلستان عضو این بیمه هستند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان تاکید کرد:  250  هزار نفر جمعیت افراد مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان است و 21 درصد از جمعیت مشمول را توانستیم تحت پوشش بیمه تاکنون قرار دهیم، در حال حاضر دو هزار و 307 نفر مستمری بگیر در سطح استان داریم که 731 نفر بازنشسته شدند و از مزایای بازنشستگی بهره مند شدند.

 

پولادوند با بیان اینکه 203 نفر از کار افتاده و خانواده یک هزار و 373 نفر فوتی در  گلستان مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان را دریافت می کنند، افزود: بیمه عشایر و روستایی اختیاری است و به این دلیل تمایل مردم برای عضویت کمتر است و می طلبد در بحث آگاهی جامعه هدف رسانه ها در این زمینه کمک کنند.

 

وی گفت: سعی ما بر این است که جمعیت بیشتری از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم و  روستائیان دفترچه درمانی روستایی و بیمه سلامت دارند و در بحث بازنشستگی روستائیان و عشایر با مشکلاتی رو به رو بودند که در این زمینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان شکل گرفت.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان یادآور شد: بیشترین بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان در شهرستان گمیشان با پوشش 45 درصدی جامعه هدف شهرستان و کمترین آن در  شهرستان کلاله با پوشش 13.5 درصد جامعه هدف شهرستان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار