مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه علما در هدایت و رشد فضائل اخلاقی جامعه نقش دارند، گفت: روحانیت متعلق به قشر و گروه خاصی نیست و متعلق به جامعه است.

روحانیت متعلق به حزب و گروه خاصی نیست/ اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در 600 مسجد گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح امروز در همایش «نقش روحانیون در تبیین سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی» که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان در حال برگزاری است اظهار کرد: روحانیت متعلق به صنف، حزب و گروه خاصی نیست و برای همه اقشار صنوف و اقوام و جامعه است و نقش پرچمداری و هدایت‌گری دارد.
وی با بیان اینکه علما نقش پرچمداری اسلام ناب، تهذیب اخلاق، مبارزه با ظلم و ستم را برعهده دارند، گفت: علما در هدایت و رشد فضائل اخلاقی جامعه نقش دارند چراکه وارث انبیاء و مقلد قرآن کریم هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه نماز جماعت مغرب و عشاء در 600 مسجد استان برگزار می‌شود که رشد دو برابری داشته است، افزود: اقامه نماز جماعت صبح نیز به 80 مسجد و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به 150 مسجد رسیده است.

ولی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 2 هزار مسجد در استان گلستان وجود دارد، اذعان کرد: اماکن مذهبی به دست علما پرچمداری می‌شود تا ما شاهد رشد معنوی، قرآنی، فضایل معنوی و ... در استان باشیم که روحانیون و علما ماه رمضان امسال در یک هزار و ١٠٠ نقطه از استان گلستان برای تفسیر و اقامه نماز حضور پیدا می‌کنند.
وی وضعیت استان گلستان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه همه جلسات و مراسم‌های تشکل‌های دینی ماه رمضان باید با حضور روحانی انجام شود، ابراز کرد: ما حضور طلبه، روحانی و عالم در همه تشکل‌های دینی و مراسمات مذهبی را از اوجب واجبات می‌دانیم چراکه حضور علما از بیراهه رفتن و ایجاد خرافه جلوگیری می‌کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار