رییس فدراسیون بسکتبال گفت: در دوره مقدماتی گرگان اول شد ولی این منصفانه نیست که حقوق ۷ تیمی که برای شروع بازی های حذفی سرمایه گذاری کرده بودند را نادیده بگیریم.

طباطبایی: منصفانه نبود شهرداری گرگان قهرمان اعلام شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از "ورزش سه"، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با برنامه ورزش ایران از رادیو ایران درخصوص برگزاری ادامه لیگ 98-99 یا عدم برگزاری آن گفت :


با توجه به صورتجلسه ای که با باشگاهها در اسفند ماه داشتیم مقرر شد اگر بتوانیم تا ۲۵ فروردین لیگ را مجددا شروع کنیم این لیگ ادامه پیدا  خواهد کرد و در غیر اینصورت لیگ خاتمه پیدا می کند.
ما نگران سلامت بازیکنان،کادر فنی ،کادر اجرایی هستیم،با توجه به شرایطی که در تمامی دنیا و رشته های ورزشی حاکم بوده  به نظرم تصمیم درستی گرفته شده است و حتی در کشورهای دنیا مخصوصا در ورزش بکستبال بدون اعلام قهرمان لیگ ها پایان یافته است و این تصمیم منصفانه بود البته تنها باشگاه معترض باشگاه گرگان بود که دلایل را در صورتجلسه اعلام کردیم و باشگاه مهرام نیز اعتراضی نسبت به این تصمیم گیری نداشت و فقط بسیار تلاش کرد که اگر لیگ ادامه پیدا کند بتواند در لیگ حضوری پر قدرت داشته باشد.

 

وی در خصوص برنامه لیگ برای فصل اینده و اینکه با توجه به ادامه دار بودن کرونا چه تمهیداتی خواهید اندیشید افزود از ۱۵ فروردین شروع به تشکلیل کارگروه کردیم اما هنوز شرایط عادی را پیدا نکرده ایم ولی به محض اینکه شرایط بهتر شود با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از اوایل تیر ماه جلسه ای خواهیم داشت وبا اعلام آمادگی تیم های باشگاهی برای شروع مجدد لیگ احتمالا از شهریور ماه تمرین ها را آعاز خواهیم کرد.

طباطبایی درباره نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا گفت: این موضوع بستگی به شرایط اعلام مسابقات از طرف فیبا آسیا دارد اما هنوز هیچ برنامه ای به ما اعلام نشده است و طبق قراری که قبلا بوده این بازی ها مهر یا آبان ماه انجام خواهد شد و با توجه به وضعیت موجود هیچ گونه شرایطی را به ما اعلام نکرده اند ولی درصورت اعلام برگزاری مسابقات باید نماینده ای را به بازی های باشگاه های آسیا اعزام کنیم و طبق مصوبه، بین ۸ تیم مسابقاتی را برگزار خواهیم کرد و بهترین تیم به بازی ها اعزام خواهد شد.


وی در خصوص اعتراض تیم  شهرداری گرگان به رای صادره از سوی فدراسیون گفت:در دوره مقدماتی گرگان اول شد ولی این منصفانه نیست که حقوق ۷ تیمی که برای شروع بازی های حذفی سرمایه گذاری کرده بودند را نادیده بگیریم. این مهم است که ما از حقوق تمامی باشگاه ها حمایت کنیم.

در پاسخ به اینکه فدراسیون برای تسویه تیم های بدهکار در فصل جدید چه برنامه ای دارد تصریح کرد:همانند سال گذشته تیم هایی که تسویه کردند و حقوق بازیکنان را پرداخت کردند میتوانند در لیگ شرکت کنند .
وی در خصوص شروع اردوهای تیم ملی بسکتبال گفت: هیچ تیم ملی ای در حال حاضر در دنیا تمرین ندارد و هیچ استثنایی نیست و به محض اینکه  اجازه حضور بازیکنان در تمرین ها را پیدا کنیم با کشورهایی که همیشه با ما در ارتباط بودند برای بازی های دوستانه در سطح ملی رایزنی خواهیم کرد اما در حال حاضر ازسوی فدراسیون جهانی اجازه فعالیت در سطح ملی را نداریم.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا مهران شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی باقی خواهد ماند یا خیر ؟ گفت:هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ایم و این موضوع  در کمیته ی فنی تیم های ملی تصمیم گیری نهایی خواهد شد .

طباطبایی در خصوص حاشیه های به وجود آمده در اردوی تیم ملی بسکتبال و ترک اردو توسط تنی چند از بازیکنان تیم ملی افزود: ما خوشبختانه توانستیم این حاشیه ها راکنترل کنیم .هر تیم ملی یا هر باشگاهی دارای حاشیه ای است و این موضوع طبیعی است.خوشبختانه کادر فنی هوشمندانه عمل کرد و در نظر داشته باشید  تیم متحد همیشه میتواند خوب عمل کند و بچه ها هم سنگ تمام گذاشتند و ما توانستیم سهمیه المپیک را بگیریم.


طباطبایی که با رادیو ایران گفت و گو می کرد درباره بازنشستگی  دبیر فدراسیون و گزینه ی جایگزین عماری گفت:ما از شرایط آقای عماری با خبر بودیم و تلاش کردیم از خدمات ایشان استفاده کنیم اما متاسفانه به دلیل بازنشسته شدن  ایشان نتوانستیم ادامه ی همکاری بدیم و در هفته های گذشته با چندین گزینه صحبت کردیم که ان شالله اگر نهایی شود اخر هفته اعلام خواهیم کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار