دهیاران روستاهای گنبدکاووس از فقدان روشنایی در معابر روستایی، ضعف ولتاژ برق و کیفیت برق در روستاها انتقاد کردند.

دغدغه‌های برقی دهیاران گنبدی/ از ضعف ولتاژ تا فقدان روشنایی معابر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، امروز و در فرمانداری گنبدکاووس جلسه‌ای میان دهیاران دهستان‌های «سلطانعلی» و «فجر» و رئیس اداره نیروی برق شهرستان با هدف بررسی مشکلات برق روستاهای این دو دهستان بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

* کیفیت برق در روستاها فراموش نشود

نماینده دهیاران دهستان سلطانعلی گنبدکاووس با اشاره به اینکه در فصل تابستان و ماه پایانی بهار تداوم گرمای بسیار زیاد را در گنبدکاووس تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: درخواست ما این است که هدف شرکت توزیع نیروی برق فقط برق رسانی نباشد بلکه به کیفیت و ولتاژ برقی که به روستاها به ویژه در انتهای شبکه می‌رسد نیز توجه کنند.

سخاوی با بیان اینکه انتظار ما تسریع در اجرای پروژه تبدیل سیم به کابل در شبکه توزیع برق در روستاهای این بخش است، افزود: غلاوه بر این انتظار پیگیری موضوع ضعف ولتاژ در بسیاری از روستاها از جمله «قورپلجه» و لزوم نصب ترانس و تقویت شبکه در این مناطق را داریم.

وی با تاکید بر اینکه رفع حریم شبکه 20 کیلو ولت در روستای «قلندرآباد بالا» و جابه‌جایی شبکه در برخی روستاها به دلیل عبور از درون منازل و اماکن یک اقدام ضروری است، خاطرنشان کرد: ضعف ولتاژ در اماکن و منازل مجاور مدارس در برخی از روستاها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

* روشنایی روستاها را تامین کنید/ نارضایتی مردم روستاها از افت فشار

نماینده دهیاران دهستان فجر با اشاره به مشکل روشنایی در روستاهای مختلف این دهستان و کشمکش‌های دو ساله پیرامون آن، ادامه داد: مدت زمان زیادی است که منتظر اقدام مسوولان برای ایجاد روشنایی در روستاها و کاهش خطرات مختلف از جمله تصادفات، سرقت و ... هستیم.

مرادی با بیان اینکه تعلل مدیران در تامین روشنایی روستاها عملا دهیاران به سمت انجام تخلف هدایت می‌کند، اضافه کرد: گلایه دیگر ما از مسوولان شرکت توزیع نیروی برق عدم دقت در زمان پاسخ نامه استعلام محدوده حریم شبکه برق است که ابتدا مثبت شده و پس از ساخت یا در حین اجرای پروژه مدعی نقض حریم می‌شوند.

وی افت فشار در بسیاری از روستاها به ویژه روستاهای «قوینلی»، «تقی‌آباد» و ... را یکی دیگر از مشکلات مردم دهستان فجر در حوزه برق‌رسانی دانست و گفت: نصب ترانس در برخی از مناطق دهستان نیز نتوانست جبران کننده ضعف ولتاژ در منطقه باشد.

* ایجاد 2000 انشعاب جدید برق در گنبدکاووس/ خدمات بعد از انقلاب بی‌نظیر و بی‌بدیل است

رئیس اداره برق شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کنار همه مشکلات و گلایه‌مندی‌هایی که در این جلسه مطرح شده نباید از خدمات بی‌نظیر حوزه برق در کشور غافل شد، اظهار کرد: در کنار بیان گلایه‌ها باید خدمات بی‌بدیل وزارت نیرو را بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر نیز بیان کرد.

محمدعلی عرب‌گلو با بیان اینکه در سال 1398 در شهرستان گنبدکاووس بالع بر یک هزار و460 انشعاب جدید برق ایجاد کرده‌ایم، افزود: این تعداد را که از محل شبکه موجود تامین شده بر تعداد 598 انشعاب از محل توسعه طرح‌ها اضافه کنید تا حجم ارائه خدمات جدید را در شهرستان متوجه شوید.

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی، وسعت و مسیرهای متناوب روستاها و مناطق مختلف شهرستان را در ارائه خدمات نباید فراموش کرد، خاطرنشان کرد: طول شبکه فشار ضعیف با کابل خود نگه دار ما بالغ بر 16 هزار و 740 متر و طول شبکه فشار متوسط ما نیز 24 هزار و 118 متر است که در مقایسه با برخی از شهرها میزان بسیار بالایی است.

* سرقت کابل برق انرژی همکارانم را گرفته/ حریم شبکه های برق را رعایت کنید

رئیس اداره برق شهرستان گنبدکاووس بر لزوم رفع برخی موانع برای اجرای نصب ترانسفورماتورهای جدید در برخی روستاها تاکید کرد و گفت: خواهش ما این است که دهیاران و مردم روستاها در بر طرف کردن موانع به ما کمک کنند تا اعتباراتی که به سختی جذب کرده‌ایم برگشت داده نشود.

عرب‌گلو سرقت تاسیسات برق را نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگ شرکت توزیع نیروی برق دانست و ادامه داد: این اتفاق که انرژی بسیاری را از همکاران من می‌گیرد هم موجب خطر جانی برای شهروندان، حادثه برای لوازم الکتریکی منازل و هم ضرر مالی به مجموعه شرکت توزیع نیروی برق شده است.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم شبکه‌های برق به ویژه در روستاها، تصریح کرد: این اتفاق علاوه بر اینکه یک تخلف قانونی است در سال گذشته منجر به دو حادثه شدید و اندوهبار برای مردم عزیز شده است.

رئیس اداره برق گنبدکاووس از دهیاران خواست در ورودی روستاها میزان ارتفاع شبکه‌های برق و حریم آن را به صورتی مشخص نصب کنند و تاکید کرد: حتما به رانندگان وسایل نقلیه سنگین از جمله خودروهای باربر نسبت به رعایت ارتفاع حریم شبکه برق تذکرات لازم را بدهید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار