گلایه شهردار گرگان از مقاومت در برابر قانون

دادبود به ماجرای تخریب منزل پیرزن کپرنشین در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در یک هفته اخیر رفتار مردم نسبت به برخی اقدامات حاکمیتی باعث شده است که گاهی توانایی تخریب یک دیوار را هم نداشته باشیم.

گاهی توانایی تخریب یک دیوار را هم نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا دادبود» صبح امروز (دوشنبه 19 خرداد) در شورای بازآفرینی شهری گرگان اظهار کرد: حوزه بازآفرینی شهری یک همگرایی بین موضوع اقتصادی اجتماعی و فرهنگی به وجود می آورد.

 

شهردار گرگان ادامه داد: شهرداری در حوزه های مختلف در شهر گرگان فعالیت می کند و با معضلاتی مثل حاشیه نشینی، اسکان غیر رسمی و بافت فرسوده رو به رو هستیم که بخشی از این مشکلات ماحصل اقدامات مدیریت شهری به شمار می رود.

 

دادبود ابراز داشت: امروز موضوع مدیریت شهری به عنوان یک چالش مطرح است و مقاومت هایی نیز شهروندان در برابر قوانین دارند که این مهم کار را سخت تر می کند.

 

وی به ماجرای تخریب خانه پیرزن کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: پس از این اتفاق در یک هفته اخیر رفتار مردم نسبت به برخی اقدامات حاکمیتی شهرداری تغییر کرده است و این رفتارها منجر به عقب نشینی همکاران ما در شهرداری و دستگاه های انتظامی می شود به گونه ای که گاهی ممکن است توانایی تخریب یک دیوار هم نداشته باشیم.

 

شهردار گرگان یادآور شد: اولویت بندی خدمات مورد نیاز محلات گرگان را پیگیری می کنیم در این طرح 94 محله شهر گرگان را مشاور مطالعه کرده است و بر اساس پرسشنامه و نظرات بزرگان محل نیازهای شهری را در این محلات اولویت بندی کردیم.

 

دادبود تاکید کرد: براساس نظر مردم اولویت ها در محله مشخص شده است و اولویت ها با حضور مدیران مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نیز در بسیاری از محلات خانه فرهنگ وجود دارد که برنامه های آموزشی و فرهنگی را پیگیری می کنند و این خانه های فرهنگ برخی از طرح های وزارت کشور را اجرا می کنند و برخی طرح ها نیز با همکاری دستگاه های خدمات رسان مثل بهزیستی و کمیته امداد عملیاتی می شود.

 

شهردار گرگان به توسعه پارک های کوچک در محلات گرگان اشاره کرد و افزود: برای توسعه این پارک های کوچک در سطح شهر گرگان آمادگی داریم و برخی از این پارک های کوچک در محلات کم برخوردار شهر راه اندازی شده است.

 

وی افزود: مشارکت های دستگاه های اجرایی با شهرداری نیز در خدمات بهتر به شهروندان حائز اهمیت است، در دو سال گذشته برخی از برنامه های دستگاه های اجرایی را انجام دادیم و بر اساس توانایی مالی خلاهایی بخش دولتی را در شهر گرگان پر کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار