رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تیرماه برگزار می‌شود که 650 گلستانی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

650 گلستانی در چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 6 اردیبهشت ماه آغاز و تا 16 خرداد ماه انجام شد.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گلستان تصریح کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ثبت نام این دوره مسابقات به صورت مجازی و تنها از طریق ثبت در سایت مسابقات بود که در این مدت 650 نفر در استان گلستان موفق به ثبت‌نام در این سایت شدند.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه ارتقاء کیفیت مسابقات امسال از اهداف ویژه اداره کل است، ادامه داد: به منظور ارتقاء سطح کیفیت برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی قرار است برای هر رشته قرآنی یک داور انتخاب شده  تا داوری مسابقات با دقت و ظرافت خاصی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: صوت، لحن، ترتیل،حفظ یک جزء، ده جزء، 20 جزء،حفظ کل قرآن کریم و اذان از جمله رشته‌های مورد نظر در این مسابقات است که هم برادران و هم خواهران در آن شرکت خواهند کرد.
کوهساریان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در شرایط کنونی گفت: به منظور کاهش هزینه‌ها برای افراد شرکت‌کننده و ارتقای کیفیت مسابقات امسال برای نخستین بار این مسابقات در استان به صورت منطقه‌ای برگزار می شود.
وی بیان کرد: ناحیه یک و دو گرگان، آق‌قلا،کردکوی و بندرگز در منطقه یک قرار گرفته و مسابقات این منطقه در گرگان برگزار می‌شود همچنین شهرهای علی‌آبادکتول، آزادشهر و رامیان در قالب منطقه دو  مسابقات خود را در شهرستان آزادشهر برگزار کرده و شهرهای مراوه‌تپه، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و مینودشت در منطقه سوم قرار گرفته و مسابقات شهرستانی آنها در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: تمام مسابقات شهرستانی و استانی با رعایت پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار