مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به صدور ۱۳۵ موافقت اصولی برای پروژه‌های گردشگری در استان گفت: این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار و ۸۰۰ میلیاردتومان می‌تواند زمینه اشتغال یک هزار و ۹۳۰ نفر را فراهم کند.

سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیاردتومانی در گردشگری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان در سالجاری با رشد خوبی همراه بوده است، اظهارداشت: 135 موافقتنامه‌ اصولی برای پروژه‌های گردشگری سطح استان صادر شده است.

به گفته وی، اشتغال این پروژه‌ها یکهزار و 930 نفر و حجم سرمایه‌گذاری آن یکهزار و 800 میلیارد تومان است که در مرحله اخذ مجوزها و استعلام‌ها قرار دارد.

تجری یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان را بومگردی دانست و گفت: تعداد واحدهای بومگردی در استان از 54 واحد در سال گذشته به 97 اقامتگاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اقامتی مسافران و گردشگران در استان افزود: هم چنین تعداد خانه‌های مسافر نیز برای اقامت مسافران از 118 واحد سال قبل به 194 واحد رسید. یکهزار و 559 اتاق اقامتی در استان وجود داشت که این تعداد به یکهزار و 882 اتاق افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان داشت: تعداد تخت‌های اقامتی نیز از 5 هزار و 975 تخت در سال گذشته به 7 هزار و 376 تخت رسیده است.

وی با بیان اینکه گلستان خود را برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده می‌کند، گفت: هماهنگی با کمیته‌های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان انجام شده است و در حال جمع بندی تعداد کمّی خدمات قابل ارائه به مسافران در نوروز 99 هستیم.

تجری همچنین اعلام کرد: با توجه به استقبال گردشگران و مسافران در سال‌های گذشته برای نوروز سال 99 نیز جشن‌های نوروزگاه  در 14 شهرستان استان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار