مدیر کل اطلاعات و فناوری اطلاعات گلستان:

مدیرکل اطلاعات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: ۹۵ درصد روستاهای گلستان به شبکه اینترنت متصل هستند.

۹۵ درصد روستاهای گلستان به شبکه اینترنت متصل هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، محمد احمدی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: ۹۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در گلستان وجود دارد که بخشی از آن ها به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل هستند.

وی افزود: ۹۵ درصد روستاها دسترسی اینترنتی داشته و ۹۸ درصد روستاها هم به شبکه مکالمه متصل هستند.

احمدی گفت: در سال ۹۶ بخش آی سی تی کشور ۳۱.۳ درصد رشد داشت و در سال ۹۸ هم پیش بینی شده رشد بیش از ۳۰ درصدی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به شیوع کرونا، بیان کرد: کرونا بر رشد مرسولات پستی در استان تاثیر گذاشت و همچنین پهنای باند در کشور ۴۰ درصد افزایش داشت.

احمدی اضافه کرد: ضرورت دولت الکترونیک در ایام کرونا بیش از پیش احساس شد و به دلیل این که موضوع بین سازمانی است آن طور که باید و شاید در کشور به نتیجه نرسیده است.

وی از اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به ۱۳۰ هزار مشترک ثابت گلستان خبرداد و افزود: اختصاص چندین شماره برای خدمات دهی کرونا، ارسال ۲۰۰ میلیون پیامک رایگان، استفاده رایگان معلمان و دانش آموزان از اینترنت، راه اندازی سامانه فروش اقلام بهداشتی و غیره بخشی از خدمات در ایام کرونا بوده است.

احمدی در خصوص هوشمندسازی مدارس گلستان، اظهارکرد: هزار و ۳۲ مدرسه روستایی و بیش از هزار و ۱۰۰ مدرسه شهری در استان داریم که بیش از ۵۰۰ مدرسه روستای گلستان به شبکه اینترنت متصل هستند و تلاش می کنیم تا دو ماه آینده بقیه مدارس هم متصل شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار