فرمانده انتظامی استان گفت: مناطق گردشگری همچون ساحل دریا و جنگل ها می توانند آبستن حوادث و نا هنجاری ها باشند لذا برنامه ریزی برای پیشگیری از هرگونه آسیب در آن، ضرورت دوچندان دارد.

ضرورت تامین نظم و امنیت سواحل و تفرجگاه ها با کمک دستگاه های متولی/ تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی/ پوشش 48 نقطه حادثه خیز گلستان توسط پلیس

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ "سعید دادگر" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: استان گلستان با طبیعت بکر و کم نظیر خود همه ساله میزبان خیل عظیم گردشگرانی است که فرصت را غنیمت شمرده و برای رهایی چند روزه از دغدغه های زندگی شهری به همراه خانواده به مناطق دیدنی این خطه سرسبز سفر می کنند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: وجود جنگل ها و کوه ها با پوشش گیاهی متنوع، 90 کیلومتر ساحل دریا، جزیره، دشت های وسیع و همچنین اماکن مذهبی و تاریخی که همگی با مهربانی مردم مهمان نواز این دیار همراه شده از عوامل جذب گردشگران از نقاط مختلف کشور پهناورمان است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، قرار گرفتن استان در مسیر حرکت عاشقان حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) نقش بسیار مهمی در افزایش تردد و جذب مسافر دارد.

سرهنگ دادگر در ادامه با بیان اینکه تفریح و گردش یک تجربه لذت بخش است که در محیط های باز نیاز به پیش نیازها، منابع و امکانات مختلفی دارد، گفت: مطالعات نشان می دهد در جامعه ای که مردم بتوانند لحظات شاد و آرامی را در کنار افراد خانواده سپری کنند سلامت جسم و روح بیشتر بوده و در چنین شرایطی، پویایی، امید به زندگی، کار و تلاش و از همه مهمتر قانونمندی نمایان تر است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در میان همه موارد ذکر شده، مهم ترین پیش نیاز برای داشتن یک تفریح لذت بخش و گذراندن اوقات فراغت در دامان طبیعت، وجود امنیت و آرامش است که در حال حاضر به عنوان مهمترین و زیربنایی ترین اصل در تدوین راهبردهای توسعه گردشگری در دنیا محسوب می شود.

تامین امنیت تفرجگاه ها

سرهنگ دادگر تصریح کرد: مناطق گردشگری همچون ساحل دریا و جنگل ها، همانند محیط جامعه می توانند آبستن حوادث، جرایم و نا هنجاری های مختلف باشند و باتوجه به حضور فرهنگ های مختلف در این مناطق، برنامه ریزی برای پیشگیری از هرگونه آسیب، ضرورت دوچندان دارد.

فرمانده انتظامی استان گفت: هر چند که امسال با توجه به شرایط موجود در کشور و حضور ویروس منحوس کرونا، توصیه مسئولان بهداشتی بر این است که شهروندان محترم برای حفظ سلامتی خود و دیگران از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند لیکن پلیس برای برقراری نظم و امنیت آن دسته از هموطنانی که قصد سفر دارند آمادگی کامل داشته و برنامه های هدفمندی در دست اجرا دارد.

وی افزود: بر همین اساس علاوه بر دایرکردن ایستگاه های انتظامی در 17 نقطه خاص جنگلی و 2 نقطه از سواحل استان و البته حضور فعال پلیس در سایر اماکن گردشگری، سعی شده برنامه ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح آگاهی های انتظامی شهروندان، آموزش های همگانی در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری از انواع سرقت، آموزش قوانین رانندگی و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، انجام شود.

به کارگیری 122 تیم ویژه برای تامین نظم و امنیت ترافیکی

وی با اشاره به بیش از 5 هزار کیلومتر محور مواصلاتی اصلی و فرعی و 48 نقطه حادثه خیز در استان، گفت: در حوزه نظم ترافیکی، پلیس گلستان با به کارگیری 55 تیم در محورهای مواصلاتی برون شهری و 47 تیم خودرویی و 20 تیم موتوری درون شهرها، برای آسایش مسافران و شهروندان تلاش می کند.

ضرورت توجه به حوزه عفاف و حجاب

سرهنگ دادگر در ادامه اظهار داشت: یکی از مواردی که مردم متدین ایران اسلامی به آن پایبند بوده و خط قرمز آنان محسوب می شود، حوزه عفاف و حجاب در اجتماعات مختلف است که زنان و مردان خداجوی کشورمان ثابت کرده اند هیچ گاه بی حرمتی به اعتقاداتشان را بر نمی تابند و خواهان مقابله با مروجان بی عفتی هستند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، یکی از وظایف اصلی ناجا حفظ ارزش هاست ، لذا بر همین اساس و در راستای عمل به منویات معظم له، پلیس استان با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود و به کارگیری همکاران نسوان و بسیجی، در جهت برقراری امنیت روانی سواحل و تفرجگاه ها و مقابله با پدیده شوم بد حجابی گام های موثری برداشته است.

لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خصوص کرونا از سوی مسافران

این مقام ارشد انتظامی گفت: سلامتی و امنیت، 2 نعمت بسیار ارزشمند خداوند هستند که در صورت از دست دادن هر یک، ادامه زندگی برای انسان سخت و گاهی غیرممکن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر ویروس ناشناخته ای به نام کرونا برای مردم بسیاری از نقاط دنیا مشکلات فراوانی ایجاد کرده لذا در چنین شرایطی راه حل مسئولان بهداشتی برای مقابله با این بیماری، رعایت دستورالعمل های ابلاغی و پرهیز از حضور در اماکن پرتردد است.

فرمانده انتظامی استان گفت: همانگونه که می دانیم در سفر، امکانات بهداشتی محدودتری نسبت به منزل در اختیار خانواده ها قرار دارد که همین مسئله می تواند زمینه ساز شیوع ویروس خطرناک کرونا شود لذا از هموطنان عزیزمان درخواست داریم تا حد امکان از مسافرت پرهیز کرده و در صورت ضرورت، توصیه های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

انتظار پلیس از شهروندان

سرهنگ دادگر اظهار داشت: پلیس شأنی جز خدمت به مردم ندارد و همواره ثابت کرده برای این هدف تا آخرین نفس ایستاده است که گواه صدق این مطلب شهدای گرانقدر این نیروی ولایی هستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت ارزش های دینی و عرفی از سوی شهروندان و گردشگران و پرهیز از اقدامات مخاطره آمیز، تصریح کرد: نیروی انتظامی بعنوان متولی اصلی نظم و امنیت از شهروندان و مسافران محترم انتظار دارد نسبت به جامعه خود مسئولانه رفتار کرده و به توصیه ها و هشدارهای پلیس و سایر یگان های امدادی، عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: تامین نظم و امنیت مبحث پیچیده و حساسی است که هیچ سازمانی به تنهایی قادر به تامین آن نخواهد بود لذا پلیس در راه خطیر برقراری نظم، امنیت و آرامش مردم نیاز به همدلی، همکاری و تعامل آحاد جامعه و دستگاه های متولی دارد.

سرهنگ دادگر در پایان با اشاره به مطالبه پلیس از سایر دستگاه های متولی نظم و امنیت، اظهار داشت: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح های پلیس از جمله سالم سازی دریا و تامین امنیت تفرجگاه ها، سازمان های مختلفی از جمله شهرداری ها، هلال احمر، اورژانس، فرهنگ و ارشاد و ... نیز باید با تمام توان پای کار بوده و یاریگر نیروی انتظامی باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار